۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۱۴۶۲۶
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

تحریم ها برجام را بی‌خاصیت کرده است/ اقدام متقابل دولت باید جدی‌تر باشد

عضو جامعه مدرسین با بیان این که هیأت نظارت بر برجام باید مسؤولیت پیگیری پرونده هسته‌ای را بر عهده بگیرد، گفت: این هیأت باید اقدامات متناسب را در کنار شورای عالی امنیت ملی پیش بینی و به دولت ابلاغ کند.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رفتارهای خصمانه و شرارت آمیز آمریکا در نقض برجام و وضع تحریم های جدید گفت: متأسفانه دولت ناتوانی خود را در مدیریت پرونده هسته ای و برجام تا کنون ثابت کرده است.

وی افزود: آمریکا با خیره سری و زیاده خواهی هر دفعه بیشتر از گذشته تحریم، برخورد و مضایقه می کند، دولت باید پاسخگوی این موضوع باشد؛ کار و عمل در پرونده هسته ای باید به هیأت به نظارت بر برجام داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیأت نظارت بر برجام باید به عکس العمل های دولت نسبت به گذشته و حال ارزیابی داشته باشد، اظهار داشت: هیأت نظارت باید نسبت به آینده نیز اقدامات متناسب را در کنار شورای عالی امنیت ملی پیش بینی و به دولت ابلاغ کند.

وی ادامه داد: دولت باید زودتر از این ها نسبت به موضوع برجام علیه آمریکا موضعگیری می کرد، این درحالی است که آمریکایی ها می خواهند تحریمهایی خود را زود و بیشتر از گذشته نهایی کنند؛ اما دولت تازه می خواهد تصمیم بگیرد چه عکس العملی نشان دهد.

آیت الله کعبی با اشاره به خوش خیالی برخی دولتمردان نسبت به نتایج برجام ابراز داشت: تحریم های جدید آمریکا نشان داد امیدهایی که برخی دولتمردان به برجام داشتند و تبلیغ برجام می کردند امیدهای واهی بود و گشایش حاصل از برجام سرابی بیش نبود.

وی عنوان کرد: طبیعی است که دولت در معرض یک آزمون سخت است چون تحریم های جدید آمریکا علیه ایران برجام را بی خاصیت کرده است، البته کل کشور و دولت در برابر طرح تحریم های گسترده آمریکا با یک اجماع ملی مقابله می کنند اما دولت باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید جلوی زیان های بیشتر  برجام به ملت ایران را بگیریم از این رو هیأت نظارت بر برجام و نهادهای عالی نظارت کشور باید ورود کند، مجلس باید مطالبه گر باشد؛ ضمن این که اجماع ملی در برابر تحریم های آمریکا را در سطح فراقوه ای و در کل نظام باید تقویت کنیم و در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا همه باید به ویژه دولتمردان باید بایستند اما دولت باید پاسخگوی ایجاد امیدهای واهی از ناحیه برجام باشد./1323/ ۳۰۲/ص

 

ارسال نظرات