۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۱۴۵۷۴
آیت الله اراکی:

دشمن از وحدت جوامع اسلامی احساس خطر کرده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع نمازگزاران مرکز اسلامی برزیل با بیان اینکه گفتمان وحدت، امروز گفتمان غالب و مقبول در همه جوامع اسلامی است، گفت: امروز دشمن از وحدت جوامع اسلامی احساس خطر کرده است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز گذشته در جمع نمازگزاران نماز جمعه مرکز اسلامی برزیل(شهر سائوپائولو)، با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) از  اهل بیت پیامبر(ص) به عنوان محور وحدت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: منشأ اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی دوری از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر به سیره و مدرسه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که آنها همیشه در راه وحدت مسلمین تلاش می کرده اند و جلسه درس ائمه همیشه مجلس درسی برای همه مسلمین بوده است.

وی با اشاره به اینکه، امامان اهل سنت از جلسه درس امام صادق (ع) برخواستند، تأکید کرد که مدرسه امام صادق (ع) بزرگترین مدرسه تاریخ اسلام بوده است.

آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه در عصر حاضر شاهد نشانه هایی از تحقق وعده الهی در قرآن هستیم، افزود: امروز یک واجب اساسی بر عهده ماست و آن تلاش جهت تحقق وحدت در جامعه اسلامی است، زیرا چیزی همانند وحدت برای فراهم کردن مقدمات وعده الهی وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: گفتمان وحدت، امروز  گفتمان غالب و مقبول در همه جوامع اسلامی است و دشمنان اسلام امروز از تحقق این وحدت در جوامع اسلامی احساس خطر کرده و به هراس آمده اند.

فدراسیون یهودیان شهر سائوپائولو در برزیل، مخالفت خود را با سفر آیت‌ الله محسن اراکی، برای سخنرانی در کنفرانس "مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل" در این شهر اعلام کرده است.
 
فدراسیون یهودیان ساکن سائوپائولو، با صدور اطلاعیه‌ای، سفر آیت‌الله اراکی را به شدت محکوم و مدعی شده است: «درحالی‌که تضادهای اجتماعی و مذهبی در کشور ما، برزیل، رو به افزایش است، دعوت برای سخنرانی از فردی که در سخنانش جز نفرت‌آفرینی مذهبی وجود ندارد، نگرانی عمیقی را به‌وجود آورده است. ما نباید اجازه دهیم اراکی با سخنان تفرقه‌انگیز و مخرّب خود، در کشورمان بذر دشمنی و خشونت بکارد. تعجب‌آور است که محسن اراکی که روابط بسیار نزدیکی با گروه حزب‌الله دارد، حالا می‌خواهد در مورد مبارزه با تروریسم و رادیکالیسم صحبت کند.»
 
این ادعا در حالی مطرح شده است که دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنان خود همواره بر تقریب و گفت وگوی مذاهب و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز در جهان تاکید دارد./994/ب
۱۰۱

ارسال نظرات