۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۱۴۵۵۵

همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع برگزار شد

همایش تکریم و بزرگداشت امام زاده موسی مبرقع (ع) امروز در سالن همایش مرکز فرهنگی امامزاده سید بن علی(ع) و با حضور جمع زیادی از محبان و عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.
آستانه مطهر امام زاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد (ع) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) در سالروز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

برپایه این گزارش در ابتدای این همایش رضوی رییس هیأت امنای امامزاده موسی مبرقع(ع) با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای طرح گسترش این امامزاده گفت: طرح توسعه حرم این امامزاده واجب التعظیم از برکات سفر پربرکت رهبر انقلاب به قم است و فعالیت های خوبی در این راستا انجام شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، در سال جاری همایش بین المللی امامزاده موسی مبرقع برگزار می شود که این همایش با حضور محبان و دوستداران اهل بیت از سراسر جهان برگزار می شود.

در ادامه این همایش حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، گردشگری مذهبی را یکی از روش های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در جذب گردشگر مذهبی را نقش محوری خواند.

وی ادامه داد: با حمایت های مسؤولان مربوطه می توانیم از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کنیم و طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع نیز در همین راستا است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به عنوان سخنران ویژه این همایش به تبیین اهمیت تجلیل و تکریم امامزادگان پرداخت و گفت: تجلیل و تکریم مقام امامزادگان در واقع تجلیل و تکریم پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه سبب شده تا امامزادگان از چنین ارزش بالایی برخوردار باشند انتساب معنوی در درجه اول و سپس انتساب مادی به اهل بیت(ع) است.

در بخش پایانی این همایش از خادمان برتر امامزاده موسی مبرقع(ع) و همچنین حامیان بقاع متبرکه و وقف تجلیل به عمل آمد.

اکبر پور رنجبر از ایثارگران و جانبازان مدافع حرم و از خادمان حرم موسی مبرقع(ع) و نرگس کرمی خادمه برتر این بقعه مبارکه با دریافت هدایا و لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش حامیان بقاع متبرکه و وقف نیز از امانی معاون سازمان برنامه و بودجه قم، سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم، سجادی مدیرکل منابع طبیعی قم، رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و سرهنگ کرمی رییس پلیس آگاهی قم تجلیل شد و حجت الاسلام خدابنده لو و نادری از بانیان و خیران امامزاده موسی مبرقع(ع) نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، در پایان این مراسم مراسم غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) با حضور آیت الله حسینی بوشهری انجام شد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات