۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۱۴۵۴۲
مشاور عالی فرمانده کل قوا:

اعتقاد به مهدویت در تقابل مستقیم با تفکرات غربی است

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت در تقابل مستقیم با تفکرات غربی است، گفت: اساس مکاتب غربی بر حول محور نیاز نداشتن به دین است و تکیه آنان فقط بر عقل می باشد و این درحالی است که اسلام به عقلانیت، ایمان و توحید تأکید دارد و این دو مکمل یکدیگر هستند.
سردار صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا امروز 7 مرداد در مراسم اختتامیه گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، به بیان راهبردها و راهکارهای زمینه سازی جامعه مهدوی با تأکید بر راهبرد فرهنگی تعیین جامعه مقصد و راه های رسیدن به آن پرداخت.

رییس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت در تقابل مستقیم با تفکرات غربی است، افزود: اساس مکاتب غربی بر حول محور نیاز نداشتن به دین است و تکیه آنان فقط بر عقل می باشد و این درحالی است که اسلام به عقلانیت، ایمان و توحید تأکید دارد و این دو مکمل یکدیگر هستند.

سردار رحیم صفوی ادامه داد: لیبرال دموکراسی غرب دیگر هیچ الهام بخشی برای بشریت ندارد و فقط تفکر مهدویت و اسلام ناب الهام بخش است چرا که انقلاب اسلامی نشان داد که این تفکر می تواند تبدیل به حکومت، ساختار و نظام بشود.

وی با اشاره به این مطلب که انقلاب ما فرهنگی بوده است و آسیب پذیری هم از همین ناحیه است که از درون اعتقادات ما را تهی کنند، اظهار کرد: مباحث فرهنگی و نفوذ از مهمترین عوامل آسیب زا هستند.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ مهمترین مسأله کشور است که بایستی برای آن سرمایه گذاری شود، تصریح کرد: تربیت براساس فرهنگ مهدوی حول محورهای محبت، معرفت، مودت، مقاومت و اقدام و عمل بایستی صورت بگیرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر این مطلب که هنر و رسانه دو عامل قوی در اشاعه فرهنگ مهدوی هستند، تصریح کرد: در این راستا می توان هنرمندان مهدوی تربیت کرد که امروز نیاز کشور است و ما در این عرصه با کمبود مواجه هستیم./934/پ202/ب1

ارسال نظرات