۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۴۵۲۹
آیت الله عبداللهی در واکنش به نقض برجام از سوی آمریکا:

باید در برابر دشمن قاطعیت نشان داد/ ادامه و تداوم برجام معنا ندارد

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که دولتمردان موظف بودند که برجام را با شروط رهبر انقلاب پیگیری و اجرایی کنند، با توجه به نقض برجان، ادامه و تداوم آن را بی معنا دانست.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و نقض برجام گفت: اجرای برجام از سوی دولت از طرف رهبر معظم انقلاب مشروط به شروطی شد.

وی افزود: دولتمردان موظف بودند که برجام را با شروط رهبر انقلاب پیگیری و اجرایی کنند، این شروط به اعتراف همه عملی نشد و وقتی این شروط عملی نشود ادامه و تداوم برجام معنا ندارد، به جای حرف زدن و گفتار از سوی مسؤولان باید در برابر دشمن قاطعیت نشان داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هر اندازه در برابر اقدامات عملی دشمن کوتاه بیاییم استکبار گام های بیشتر بر می دارد و سوء استفاده بیشتری می کند، اظهار داشت: در زمینه مسأله برجام از سوی مجلس مصوبه ای داریم که مجلسی ها اقدام متقابل و متناسب دولت در برابر برجام را تصویب کردند.

وی ادامه داد: در آنجا تصویب شد که در مقابل اقدامات طرف مقابل جمهوری اسلامی باید اقدام متقابل و متناسب داشته باشد، اقدام متقابل یعنی اگر طرف مقابل پایبند نباشد همکاری با آن ها متوقف شود، در مصوبه تصریح شده که هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در لغو مؤثر تحریم ها، بازگرداندن تحریم های لغو شده یا وضع تحریم های جدید باید رصد شده و اقدام متقابل صورت گیرد و همکاری متوقف شود.

آیت الله عبداللهی با تأکید بر این که پس از نقض برجام دولت باید به توسعه سریع و برنامه ریزی هسته ای اقدام کند، ابراز داشت: ظرف مدت دو سال باید غنی سازی کشور افزایش پیدا کند، اقدام متقابل این است که شاهد توسعه برنامه هسته ای باشیم.

وی عنوان کرد: منطق ایجاب می کند که به دستورالعمل های رهبری توجه شود و در این زمینه مصوبه مجلس راهم داریم، هیأت نظارت موظف شده که رصد کنند و هرگونه عدم پایبندی را تشخیص داده و جواب متقابل بدهند، جواب متقابل این است که برنامه های هسته ای توسعه پیدا کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر صرفا در گفتار بمانیم و فقط حرف بزنیم و عمل نکنیم سبب می شود که طرف مقابل سوء استفاده بیشتری کند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات