۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۱۴۵۱۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

با شرکت‌هایی که از جایگاه بانوان شاغل سوء استفاده می‌کنند برخورد شود

حجت‌الاسلام حسینی کیا با بیان این که رسالت اجتماعی دختران تثبیت حجاب و عفاف است، گفت: دختران نباید مورد سوء استفاده شرکت‌های خصوصی قرار بگیرند و از طرف دیگر باید از کسانی که خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند سلب امتیاز اجتماعی شود.
حجت الاسلام حسینی کیا

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین جایگاه دختران در جامعه اسلامی اظهار داشت: با ظهور اسلام در واقع دختر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شد، اظهار داشت: در قران کریم  هم آمده ست که در زمان جاهلی وقتی کسی دخترش به دنیا می‌آمد احساس شرمساری و روسیاهی می‌کرد؛ اما پیامبر اسلام(ص) وقتی دخترش به دنیا می‌آید و قرآن کریم هم به او کوثر خطاب می‌کند نشان از جایگاه دختر در اسلام است.

وی افزود: واژه «ام‌ ابیها» که پیامبر(ص) برای دخترش به کار برد به نوعی دیگر جایگاه دختران را نشان می‌دهد؛ دختران ایران اسلامی هم در تمام مقاطع این کشور نقش‌آفرین بوده‌اند و در جنگ تحمیلی با پشتیبانی و پرستاری، و در دوران سازندگی هم نقش خود را با تربیت فرزندان و ورود به عرصه‌های علمی بازی کردند و ما امروز شاهد افزایش چشمگیر سطح علمی دختران در جامعه هستیم.

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و خلأهای قانونی و فرهنگی در رابطه با دختران در کشور ابراز داشت: بخشی از این خلأها این است که رسالت و وظیفه امروز دختر جوان به خوبی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت اجتماعی دختران همان رسالت دختر سیدالشهدا(ع) است که اگر نگاه کنیم در حادثه عاشورا وقتی اسرا را بردند به دربار یزید دختران امام حسین(ع) هیچ گلایه‌ای نکردند که ما را با پای برهنه روی خارهای بیابان دواندند و یا به ما غذا ندادند بلکه تنها گلایه‌ای که دختر امام حسین(ع) در مقابل سر بریده پدر کرد این بود که روسری را از سر ما برداشتند.

حجت‌الاسلام حسینی کیا افزود: پیام دختر امام حسین(ع) به دختران جوان ما حفظ حیا و عفت و حجاب است که در جامعه نقش‌آفرین و کلیدی است و باید به این نقش خود افتخار بکنند.

از کسانی که خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند باید سلب امتیاز اجتماعی شود

وی با بیان این که حفظ حجاب و عفاف در جامعه بیشتر از این که به قانون‌گذاری مربوط باشد فرهنگی است، گفت: کارهای فرهنگی هم به پشتیبانی و حمایت قانون نیاز دارد تا خلأهای قانونی آن برطرف شود؛ باید امتیازاتی برای دخترانی که در جامعه نمونه هستند لحاظ شود و بخشی هم می‌تواند این باشد که از کسانی که خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند سلب امتیازهای اجتماعی شود.

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دختران امروزی باید رسالت و جایگاه و شأن خود را پیدا کنند تا ملعبه و دست‌آویز فتنه گران و کسانی که به دنبال از هم پاشیدن کیان خانواده و فاصله انداختن میان نسل امروز و نسل گذشته هستند قرار نگیرند.

وی با بیان این که حقوق شهروندی زن و مرد ندارد و همه در برابر قانون برابر هستند، گفت: توصیه‌های اخلاقی اسلام همیشه مقدم بر حقوق شهروندی بوده است و در جوامع اسلامی مراعات زنان را می‌کردند و امروزه ما شاهد عقب‌نشینی اخلاق اسلامی در جامعه هستیم که به نفع زنان نیست.

دختران، نیروی کار ارزان شرکت‌های خصوصی

حجت‌الاسلام حسینی کیا با اشاره به بحث اشتغال دختران اظهار داشت: ما باید بپذیریم که ظرفیت اشتغال برای تمام دختران در سیستم اداری وجود ندارد و وقتی که نیست یکی از مشکلات این است که این دختران جذب شرکت‌های خصوصی می‌شوند و دچار گرفتاری‌هایی در زندگی می‌شوند؛ زیرا برخی از شرکت‌های خصوصی به دنبال این هستند که به ارزان‌ترین قیمت دختران را به کار بگیرند که در بیشتر اوقات حق دختران ضایع می‌شود.

وی با بیان این که ما منکر مشکلات زیاد اجتماعی دختران و زنان نیستیم، خاطرنشان کرد: چنانچه دختران قناعت و توکل بر خدا را سرلوحه کار خود قرار دهند مشکلات کمتری هم گریبان گیر آنان خواهد شد./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات