۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۴۶۰
آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد؛

ضرورت آموزش فقه فضای مجازی

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آموزش فقه فضای مجازی واجب است، گفت: متاسفانه هنوز رساله فقه فضای مجازی نداریم و فقه فضای مجازی در کشور بسیار مغفول مانده است.
صفایی بوشهری

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه شب در دوره تربیت مربی راهنمایان فضای مجازی در مجتمع خلیج فارس بوشهر با تبریک دهه کرامت گفت: امروزه فضای مجازی و سایبری، فضایی است که در نقطه نوین آینده جهان نقش تعیین کننده ای دارد و یکی از ابرازهای مولفه قدرت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: کشوری که بتواند در فضاهای مختلف مجازی دارای خودکفایی و تولید مرجعیت باشد این کشور می تواند در تمدن آینده جهان نقش موثری داشته باشد و اگر در این عرصه دارای ضعف باشد قطعاً در اضلاع تعیین کننده توسعه و پیشرفت دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه توجه به مدیریت فضای مجازی و سایبری بر اساس حکم عقل واجب و ضروری است اظهار داشت: اگر به این مهم توجه نشود ما تکلیف خود را در عرصه دفاع از نظام اسلامی، استقلال و هویت ملی انجام نداده ایم و قطعا دیگران در این عرصه مدیریت خواهند کرد و فضای ملی و دینی ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم این فضا ما را مدیریت خواهد کرد ابراز داشت: از نگاه علمی جهان، جهان ارتباطات و اطلاعات است و اطلاعات نخستین گام در رابطه با مدیریت ذهن است چرا که ذهن و داده و داشته هاست که انسان را به حرکت وا می دارد، بنابراین مدیریت داده و داشته ها به معنای مدیریت انسان است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در طول تاریخ مدیریت فضای مجازی چه به صورت کلی و جزئی در جغرافیای جهان در برابر تهاجمات تاثیر شگرفی داشته است.

وی با بیان اینکه فضای سایبری جنگ نوین جهانی است اظهار داشت: همانطور که به تسلیحات سخت افزاری توجه ویژه ای می شود باید در عرصه فضای مجازی هم اینگونه عمل کنیم چراکه این فضا در درون خود یک جنگ دارد؛ جنگ در فضای مجازی سخت تر از فضای حقیقی است زیراکه با مرکز مدیریت انسان ها سروکار دارد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: امروزه توجه به فضای مجازی هم از ناحیه پدافند عامل و هم پدافند غیر عامل به عنوان یک عنصر مهم تلقی می شود؛ جهان آینده جهان مدیریت فضای مجازی و سایبر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: امروزه به روز بودن در فضای مجازی هم عقب افتادگی اطلاق می شود باید در این عرصه فوق روز بود و در اضلاع مدیریت فضای مجازی خودکفا و مرجعیت پیدا کنیم؛ توجه ویژه به ارکان فضای مجازی در درون بسیار مهم است و اگر به این مهم توجهی نداشته باشیم از طرف بیرون مدیریت خواهیم شد.

وی با بیان اینکه آموزش فقه فضای مجازی واجب است، گفت: متاسفانه هنوز رساله فقه فضای مجازی نداریم و فقه فضای مجازی در کشور بسیار مغفول مانده است و آموختن احکام شرعی فقه فضای مجازی واجب و ضروری است.

آیت الله صفایی بوشهری استان بوشهر را دومین استان جوان کشور عنوان کرد و ابراز داشت: این استان دومین استانی است که در فضای مجازی حضوری فعال دارد و دارای قدرت تاثیرگذار و فوق العاده ای در خاورمیانه و فضای کشور است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نقش جوانان در جبهه و خط مقدم فضای مجازی بسیار موثر است اظهار داشت: باید زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب آرام آرام در فضای منطقه و خلیج فارس نهادینه شود، این کار سخت نیست اما زمانبر است./833/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات