۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۵۱۴۴۴۶
آیت الله خاتمی:

 عده‌ای انتظار دارند به برجام نازک‌تر از گل گفته نشود

عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع مردم سراب گفت: آنان که منتقدان برجام را با توهین پاسخ می گفتند؛ امروز کجا هستند تا بدعهدی آمریکا را ببیند؟ عده‌ای انتظار دارند در چنین شرایطی نسبت به برجام نازک‌تر از گل گفته نشود.
 آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جشن دهه کرامت که در مسجد جامع شهرستان سراب برگزار شد، اظهار داشت: خطه آذربایجان به وجود بزرگانی چون علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری، سیدعلی آقا قاضی طباطبایی، آیت الله مدنی، آیت الله خویی، آیت الله ملکوتی، شیخ جواد تبریزی، میرزا جوادآقا ملکی، شهید قاضی، آیت الله وجدانی فخر سرابی و صدها عالم دیگر افتخار کرده است.

وی با بیان این‌که مردم سراب افتخار می کنند که علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند الغدیر اهل این شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: علامه امینی در سال ۱۳۴۳ برای عرض تبریک به امام خمینی که از زندان آزاد شده بود، آمده و به امام گفت؛ برای عرض تبریک به فرمانده کل قوا آمده ایم که امام راحل در آن جلسه علامه را به عنوان «شمشیر بران ولایت» نامیدند.

نماینده خبرگان رهبری علامه امینی و آیت الله ملکوتی را نام آوران علم و فقاهت سراب معرفی کرد و افزود: اگر بگوییم علامه امینی فدایی ولایت حضرت امیرالمؤمنان علی(ع) شده به گزاف نگفتیم. خدمتی که علامه امینی با نگارش طاقت‌فرسای اثر ماندگار الغدیر به جهان تشیع داشته است، مایه فخر و مباهات مردم آذربایجان به شمار می رود.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره این‌که سیر رو به رشد حوزه های علمیه سراب قابل توجه بوده است، اظهار داشت: مسؤولان بایستی نسبت به حوزه علمیه به عنوان یک سرمایه نفیس فرهنگی نگاه کنند و بدانند که وجود حوزه علمیه در شهری مایه امنیت پایدار است، چرا که رفتار علما در شهر ضدانقلاب را به هراس می اندازد و این تفکر را به وجود می آورد که دین در فلان شهر صاحب دارد.

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه از ارکان و مؤلفه های امنیت هستند، تصریح کرد: توجه به حوزه های علمیه تکلیفی بر عهده مردم و مسؤولان است، جا دارد از امام جمعه سراب در توجه به احداث مصلی و فعال کردن حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان سراب تقدیر کنیم.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اوضاع سیاسی داخل و خارج از کشور پرداخت و اظهار داشت: هر چند رهبری برای افزایش بصیرت مردم اجازه مذاکره با آمریکا را دادند، اما فرمودند که نسبت به مذاکرات خوش‌بین نیستند، از پیش پیدا بود که آمریکا در مقابله با مسیر رشد و ترقی ایران اسلامی دست بردار نیست.

وی تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران را مادر تحریم ها دانست و افزود: مردم بدانند که تحریم ها مسأله بی سابقه ای برای ملت ایران نیست، چرا که ما ملتی هستیم که خسته نمی شویم و دشمن را خسته می کنیم. امروز همه مردم ایران فهمیدند در مذاکرات، آمریکا اوج رفتار بی‌رحمانه خود را نشان داد و آمریکا به هیچ‌ یک از تعهدات خود عمل نکرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی ننشینند و نگویند ما بهانه دست آمریکایی ها دادیم، چرا که رهبری برای اتمام حجت و افزایش بصیرت مردم اجازه مذاکره در مورد برجام را دادند. دیدید که حاصل و خروجی نگاه به بیرون چه شد، روزنامه هایی که نوشتند «روز بی تحریم» و یا «کشور نفس راحتی کشید» این هم نفس تازه که با تحریم همراه است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: آنان که منتقدان برجام را با توهین پاسخ می گفتند؛ امروز کجا هستند تا بدعهدی آمریکا را ببیند؟ ما مخالف توهین هستیم؛ عده ای انتظار دارند در چنین شرایطی نسبت به برجام نازک تر از گل گفته نشود و این یعنی دیکتانوری، دیکتاتوری زمان ما دیکتاتوری رسانه ای است./935/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات