۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۴۱۹
شیخ نعیم قاسم مطرح کرد؛

شکست تکفیری‎ها در ۴۸ ساعت/ فلسطین معیار حق و باطل است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بررسی عملیات نظامی علیه تکفیری ها در عرسال تأکید کرد که مزدوران صهیونیستی در مدت ۴۸ ساعت شکست خوردند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به بررسی عملیات نظامی علیه تروریست های تکفیری در عرسال پرداخت و گفت: ما نبرد حساس و مهمی را برای آزادی جرود عرسال انجام دادیم و از روز اول گفتیم که این نبرد به منطقه عرسال و اردوگاه های آوارگان تعلق ندارد بلکه هدف قرار دادن کسانی که این منطقه را اشغال کرده و از عرسال برای ضربه زدن به لبنان و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان و بروز فتنه در کشور استفاده می کنند، هدف این عملیات است.

وی با اشاره به اینکه تکفیری ها مرض سرطانی هستند که تنها راه درمان آن ریشه کن شدن است، افزود: هدف از عملیات عرسال پاکسازی مرزهای شرقی از لوث وحشی هایی بود که به کشتار مردم و گسترش فساد در مرزهای لبنان پرداخته و همچنین حمایت لبنان از خودروهای بمب گذاری شده و کمربندهای انفجاری است که برخی شهرندان را قربانی کردند.

جنگ با تروریست ها دارای ابعاد سیاسی و ارزشی است

این روحانی لبنانی حضور داعش و جبهه النصره در عرسال را نوعی اشغالگری خواند و تصریح کرد: ما تنها به جنگ با اشغالگران و دشمنان پرداختیم تا خاک خود را آزاد کنیم. این جنگ دارای ابعاد سیاسی و ارزشی بود؛ ارزشی از این لحاظ که نبرد با تکفیری ها جزئی از نبرد با رژیم صهیونیستی است و سیاسی از این بُعد که ابطال پروژه استکباری که درصدد تسلط بر منطقه بود را دنبال می کرد.

وی از حمایت گسترده ملت از این عملیات ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: هیچگاه شاهد چنین اجماع ملی گسترده نبودیم و انتقادات نیز بسیار ضعیف و به حاشیه رانده بود. آنان نمی توانستند دیدگاه خود را اعلام کنند زیرا از ضعف فرهنگ و اخلاق و اندیشه و سیاست رنج برده و از آنچه می نوشتند نیز رضایت نداشتند.

شیخ نعیم قاسم درباره اعتقاد این گروه ها مبنی بر اینکه جنگ با تکفیری از وظایف ارتش است، گفت: هنگامی که به آنها گفتیم اگر تروریست ها همچنان به ما حمله کرده و به بمب گذاری در کشور ادامه دهند، چه اقدامی باید انجام دهیم گفتند که هیچ کس به جز نیروهای ارتش نباید عکس العملی نشان دهند. این قاعده برای این گروه هاست و ما در هر زمان مناسب اقدام به اعزام نیرو برای آزادی و کرامت و استقلال و حاکمیت خواهیم کرد.

معادله ارتش، ملت و مقاومت در جنگ نمود داشت

وی با اشاره به پیروزی در این جنگ سخت در مدت 48 ساعت تأکید کرد: این پیروزی را باید ادامه پیروزی های الهی و پیروزی جدیدی بر دشمن صهیونیستی دانست زیرا تکفیری ها ابزار رژیم به شمار می آیند. در این جنگ شاهد الگوی اخلاقی بزرگ جنگی بودیم و مقاومت به عنوان مدرسه جهاد و اخلاق و آزادگی توانست درس های بزرگی به جهانیان بدهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت کاملا در این جنگ حاضر بود، خاطرنشان ساخت: مقاومت به جنگ پرداخت و ارتش یاری کرد و ملت به شیوه های مختلف از این نبرد حمایت می کرد. همگان بدانند که مقاومت به هیچ نظام استکباری وابسته نیست بلکه بر اساس دو اصل آزادی سرزمین و شکست سرسپردگی فعالیت می کند.

تبدیل سوریه به سوریه صهیونیستی هدف اصلی جنگ علیه این کشور بود

این روحانی لبنانی ادامه داد: از روز اول تجاوز به سوریه اعلام کردیم که این جنگ با هدف تخریب سوریه و تبدیل آن به سوریه صهیونیستی به جای سوریه مقاومت انجام می گیرد اما برخی به آن بُعد داخلی دادند. واقعیت به تدریج آشکار و مشخص شد که استکبار جهانی و مزدوران عرب اقدام به ارسال تکفیری ها از 80 کشور به سوریه کرده و از هیچ سلاح و پول و امکانات و حمایت از آنها دریغ نکردند.

وی بیان داشت: به فضل الهی محور مقاومت در سوریه به پیروزی رسید و اجازه تغییر معادله را به تکفیری ها نداد. این محور همچنان در سوریه و عراق و لبنان و برخی کشورها پیشروی کرده و محور مورد حمایت آمریکا به سوی شکست و ناکامی گام برمی دارد.

عضو ارشد مقاومت، صهیونیستی کردن منطقه را هدف اصلی جنگ علیه سوریه عنوان کرد و گفت: سوریه با مقاومت توانست پروژه مدیترانه جدید را ناکام کرده و دروازه های موفقیت بیشتری را برای محور مقاومت بگشاید. برخی آمارها نشان می دهد که تکفیری ها در سال 2014 بیش از 90 هزار کیلومتر را در سوریه و عراق و مرز لبنان اشغال کرده بودند اما هم اکنون تنها 30 هزار کیلومتر را در اختیار دارند که بخشی از آن در صحرا قرار دارد.

تحولات فلسطین رسوایی برای جامعه جهانی و دولت های عربی است

شیخ نعیم قاسم همچنین به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداخت و افزود: آنچه در بیت المقدس می گذرد رسوایی برای اسرائیل و جامعه جهانی و حکومت های عربی است. ملت بی گناه و بی دفاع در برابر توطئه صهیونیستی علیه مسجد الاقصی ایستادگی کرده و صهیونیست ها را مجبور به عقب نشینی می کند.

وی در پایان تصریح کرد: این مساله نشان می دهد اگر ایستادگی و مقاومت کنیم می توانیم تغییر به وجود آوریم. ما باید راه ملت فلسطین را ادامه دهیم و بدانیم که هر که با فلسطین بود در محور حق قرار دارد و هر که علیه فلسطین فعالیت کند در محور باطل حضور یافته است./980/ب960/د

ارسال نظرات