۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۱۴۴۰۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رمز پیروزی یک ملت ایستادگی در برابر نفوذ دشمن است

امام جمعه قزوین رمز پیروزی یک ملت را ایستادگی آنها در برابر نفوذ دشمن دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که با خدای خود عهد و پیمان بسته و سپس مقاومت و ایستادگی کردند پیروزی با آنها است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به ثابت قدم بودن انسان در مسیر تقوای الهی گفت: همواره از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در پایبندی به تقوای الهی در زندگی ثابت قدم بدارد و توفیق زندگی بر اساس صداقت و نیکی و درستی را به همه ما عنایت بفرماید.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته جدید افزود: یکی از مناسبت‌ها برگزاری مناسک حج است که اقتدار و عظمت مسلمانان را در انظار جهانیان به نمایش می‌گذارد امیرمومنان(ع) در این باره فرموده اند اگر خانه خداوند را رها کنید موجب می‌شود که خدا به شما نگاه نکند در این حالت دیگر مورد نظر خدا نیستید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت هفتم مرداد ماه اظهار کرد: هفتم مرداد ماه سالروز فرار بنی صدر به همراه سرکرده منافقین بود بنی صدر شخصیتی بود که خو و خصلت استکباری و جهالت و نادانی در او موجب شد که به گرفتاری کشانده شود و عدم لیاقت و شایستگی او برای همگان روشن و آشکار شود.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد: آن امام بزرگوار فرمودند که هیچ انسان عزت مند و آبرومندی حق را رها نکرد مگر اینکه خوار و ذلیل شد و هیچ انسان ضعیف و ناتوانی هم پای حق نایستاد مگر اینکه خداوند متعال او را به عزت رساند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه انسان در هر شرایطی که حق را می‌بیند وظیفه دارد از حق دفاع کند خاطرنشان کرد: انسان در هر کجا که حق را می‌بیند باید تا پای جان از آن دفاع کند این گونه حمایت کردن از حق در حقیقت نوعی معامله با خداوند متعال است که انسان از آن سود می‌برد به عنوان نمونه امام راحل در دفاع از حق همه چیز خود را گذاشت و خداوند متعال هم او را در اوج عزت و اعتلا قرار داد.

وی در ادامه اضافه کرد: تمام کسانی که در برابر حق قرار گرفتند و مقابل آن ایستادند دچار خسارت زیادی شدند از این رو هر انسانی در هر شرایطی باید خود را ملتزم ببیند که خود را مدافع حق ببیند و این لیاقت را در خود به وجود آورد چون اصل بر این است که همه ما حامی حق بوده و به شدت از آن دفاع کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت دیگر در هفته پیش رو تاکید کرد: مناسبت دیگری که در هفته آینده در پیش است مقاومت مردم مظلوم فلسطین و عقب نشینی صهیونیست‌ها است مشخص است که در هر کجا که انسان‌ها پای کار بوده و به دفاع از حق بپردازند خداوند متعال هم پای کار بوده و مردم را یاری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه رمز پیروزی یک ملت را ایستادگی آنها در برابر نفوذ دشمن دانست و تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که با خدای خود عهد و پیمان بسته و سپس مقاومت و ایستادگی کردند و صبوری و شکیبایی ورزیدند ما فرشتگان خود را بر آنها نازل کردیم پس غمگین و محزون نباشید.

وی در پایان گفت: در این سال های اخیر شاهد بودیم که جبهه استکباری به قصد محاصره جمهوری اسلامی در پاکستان شرارت کرد در افغانستان حضور پیدا کرد و عراق را به اشغال خودش درآورد و نیت پلید خود از سوی داعشی‌ها در عراق و سوریه و لبنان به کار گرفت و جنگ نیابتی را در یمن به راه انداخت تا جمهوری اسلامی را از پا درآورد اما به لطف خداوند امروزه فرزندان این مرز و بوم در تلاش هستند که رژیم اشغالگر را به محاصره در آورده و آنها را از میان ببرند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات