۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۳۱۸
آیت الله فاضل لنکرانی:

هر گونه کوتاهی و صف آرایی در برابر ولایت فقیه در حکم واقفیه زیستن در عصر حاضر است

عضو جامعه مدرسین به تبیین اهمیت حمایت فراگیر روحانیت از ساحت ولایت پرداخت و گفت: هر گونه کوتاهی و صف آرایی در مقابل ولایت در عصر حاضر در حكم واقفيه‌ بودن در عصر حاضر است.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در جمع طلاب و فضلای استان قم به ایام با سعادت میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مستندات متقن تاریخی امام رضا(ع) بر مبانی علم زبان ادیان گوناگون احاطه کامل داشته اند تا جایی که در تاریخی اعترافی از مامومن عباسی ثبت شده است که بسیار قابل تامل است چنانکه در این اعتراف آمده است «روي كره زمين من آدمي را أفضل و أعلم از اين مرد نديدم».

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به ابعاد فلسفی مناظرات امام رضا(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: در تاریخ ثبت شده است، امام رضا(ع) در مناظره ای که با عمران صابی داشته است به بیان حقائقی از فلسفه توحید پرداخته که حقیقتا حکمت متعالیه در برابر آن جایگاهی فلسفی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: چنانکه نقل شده است این مناظره از اوایل صبح شروع شد و تا نماز ظهر ادامه داشت، در حالی که امام رضا(ع) به دلیل اقامه نماز مجلس را ترک کرد ادامه این مبحث فلسفی پس از نماز از سوی امام رضا(ع) به مخاطبان مناظره ارائه شد.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه به ظهور جریان انحرافی واقفیه اشاره کرد و ابراز داشت: مطالعه جریان واقفیه به ما می آموزد که حب دنیا می تواند زمینه خطر آفرینی برای علما باشد، این در حالی است که در عامه مردم چنین خطری برای انحراف از مسیر دین کمتر دیده می شود؛ بر این اساس عالم وقتي گرفتار انحراف مي‌شود به جايي مي‌رسد كه امامت امام هشتم(ع) را انكار مي‌كند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که دنیا گرایی دشمن تمسک بر ساحت ولایت و امامت است، گفت: دنياپرستي و توجه به دنيا، انسان را وادار می كند كه يك اصل محكم ديني مثل امامت را زير پا بگذارد؛ بر این اساس چه آنهايي كه در اين زمان در مقابل اصل ولايت كه مسأله ولايت فقيه است صف آرايي كنند و چه آنهايي كه در مقابل مرجعيت صف آرايي مي‌كنند همه به دنبال تضعیف ستون های امت اسلام و سستی در مقابل وظیف خود نسبت به ولایت هستند.

وی افزود: باید توجه داشت که ولایت فقیه و مراجع تقلید نيابت عامه از طرف امام زمان(ع) براي اينها قرار داده شده است و نباید اينها را محدود به يك شئون محدود و كوتاه کرد؛ بنابراین هر گونه کوتاهی و صف آرایی در مقابل ولایت در عصر حاضر در حكم واقفيه‌ بودن زمان است، مخصوصاً در زمان ما توجه به اين نكته خيلي مهم است، آنهايي كه در مقابل ولايت فقيه بايستند مصداق عینی واقفیه در زمان ما هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی به تبیین اهمیت حمایت فراگیر روحانیت از ساحت ولایت پرداخت و گفت: امروز خود روحانيت بايد در صف مقدم حمايت از ولايت فقيه و مرجعيت باشد. آنهايي كه صف آرایی مي‌كنند و مي‌گويند ما تابع ولي فقيه هستيم اما تابع مرجعيت نيستيم، دروغ مي‌گويند. آنهايي كه مي‌گويند ما تابع مرجعيتم و تابع ولي فقيه نيستيم بر اساس منابع ثقلین ادعایی بي‌اساس دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم امروز در جامعه ما اين چنین گروه هایی شکل بگیرند که اولین و اصلی ترین هدف آن ها صف آرايي در مقابل فقيه زمان باشد؛ افرادي كه حساب شده با دقت و ظرافت در مقابل اصل مرجعيت صف آرايي مي‌كنند و مي‌خواهند آرام آرام اين نهاد را تضعيف كنند بدانند که نخواهند توانست؛ چرا که در طول تاريخ قلدرها، حكومت‌ها و افراد زيادي آمدند، اما نتوانستند كاري از پیش ببرند./837/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات