۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۳۰۷
استاد حوزه علمیه قم:

تبعیت از علمای ربانی انسان را اهل نجات می کند

استاد حوزه علمیه قم موضوع فقه و فقاهت در اسلام را بسیار مهم دانست و گفت: اگر انسان تابع عالم ربانی باید اهل نجات خواهد بود و از گمراهی ها نجات پیدا می کند.
حجت الاسلام شریعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر شریعتی نیا استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله سید صادق فقیه سبزواری که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله فقیه سبزواری گفت: آیت الله فقیه سبزواری دارای ویژگی های اخلاقی فوق العاده ای بود.

وی موضوع فقه و فقاهت در اسلام را بسیار مهم دانست و  افزود: اگر انسان تابع عالم ربانی باشد اهل نجات خواهد بود و از گمراهی ها نجات پیدا می کند، فقه و فقاهت ارزش بالایی در اسلام دارند که باید پاس داشته شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان تفقه در دین داشته باشد عنایت خداوند شامل حال او شده است، اظهار داشت: روحانیت باید تبلیغ دین کنند تا مردم از مهلکه و افتادن در دام فساد نجات پیدا کنند از این رو کار و رسالت حوزویان بسیار مهم و حساس است که باید به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: فقیه و عالم باید زمان شناس بوده و پرهیزکاری پیشه کند و به دنیا وابستگی نداشته باشد، حوزه های علمیه رسالت ها و وظایف مهمی بر عهده دارند که باید به خوبی انجام دهند تا شاهد اثرگذاری لازم در جامعه باشیم.

حجت الاسلام شریعتی نیا با بیان این که حوزه های شیعه و طلاب به مردم متصل هستند و به دستگاه ها کاری ندارند، ابراز داشت: به همین دلیل است که فقیه و طلبه می توانند در برابر تخلفات ایستادگی کرده و با آن برخورد کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه فقیه هدایت و نجات جامعه از تاریکی ها و گمراهی ها است، حضرت امام خمینی(ره) وقتی دیدند که کشور به سمت کفر و الحاد حرکت می کند قیام کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند تا این روند تغییر کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فقاهت و مرجعیت شیعه در عراق، مردم این کشور را بر استکبار جهانی و تروریست های تکفیری و داعش پیروز کرد؛ فقیه می تواند افراد را از فتنه و فساد نجات دهد و آنان را به راه راست هدایت کند تا زمینه شکست دشمنان اسلام فراهم شود.

وی اضافه کرد: ترقی جامعه به دست فقیه جامع الشرایط است، شهدا و ایثارگران در سایه فقاهت توانستند حماسه آفرینی کنند؛ تروریست ها کشور عراق را اشغال کرده بودند و شهرهای مهم آن را در معرض سقوط قرار دادند اما مرجعیت شیعه در عراق و حمایت جمهوری اسلامی این کشور را از سقوط نجات داد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات