۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۱۴۲۹۸
آیت الله خاتمی: 

بصیرت و دشمن‌شناسی لازمه تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بصیرت و دشمن‌شناسی را لازمه تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران دانست و افزود: امروز دشمن در یک عملیات شفاف در پی براندازی نظام است.
دیدار آیت الله خاتمی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهدای باغ‌موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی که با حضور اقشار مختلف مردم شهیدپرور تبریز همراه بود، اظهار داشت: عزت، امنیت و استقلال امروز ما مدیون شهدا است.

وی با بیان این‌که شهدای آذربایجان در طول تاریخ مایه فخر و مباهات، عزت و اقتدار ایران اسلامی بوده اند، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل مردم آذربایجان دین خود را به انقلاب ادا کردند، آن چنان که در هر دیدار مردم آذربایجان با رهبر فرزانه انبلا اسلامی، جان تازه به انقلاب دمیده می‌شود و این تملق نیست بلکه عین واقعیت است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری را سه خورشید تابان ایران زمین معرفی کرد و افزود: مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و از آیت‌الله مدنی یا قاضی طباطبایی سخن نگفت، مردم تبریز امامت جمعه آیات‌ عظام، مدنی، طباطبایی، مشکینی و ملکوتی را دیده‌اند و ۲۲ سال آیت‌الله شبستری در این دیار نورافشانی کرده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت و دشمن‌شناسی را لازمه تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران دانست و افزود: امروز دشمن در یک عملیات شفاف در پی براندازی نظام است، زمانی براندازی سخت و گرم مطرح بوده ولی اکنون دوره این براندازی گذشته و آمریکایی‌ها چنین ریسکی نمی‌کنند.

وی دخالت نظامی آمریکا در ایران را گزینه‌ای محال دانست و افزود: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که باید جمهوری اسلامی ایران را از درون متلاشی کند و برای این منطور به دنبال تفرقه در کشور و دوری از وحدت ملت ایران است، ضمن این‌که تمامی برنامه ‍‌های دشمن دین و اخلاق را نشانه گرفته است.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تعابیری چون شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی موضوع را گوشزد کرده‌اند، گفت: امروز جلوه‌های ملموس تهاجم فرهنگی در بخش‌های سینما، روزنامه و مجلات کذاب قابل مشاهده است، دشمن تمام راه‌های نفوذ در افکار مردم را تعیین کرده و با برنامه جلو می‌رود.

عضو خبرگان رهبری هر گونه سازش با دشمن دیرین نظام را بیهوده دانست و افزود: اولین هدف دشمن از تهاجم فرهنگی دشمن تهاجم به ولایت فقیه و قبح‌زدایی از مسأله سازش با دشمن است، وقتی رهبر اجازه مذاکره به دولت دادند، فرمودند که به آمریکا خوش‌بین نیستند که در نهایت همه مردم ایران فهمیدند که آمریکا در مذاکرات اوج رفتار بی‌رحمانه را داشته است.

وی عهدشکنی آمریکا در قبال پایبندی به تعهدات ایران را حاصل مذاکره با دشمن عنوان کرد و افزود: آمریکا در حال حاضر نیز تلاش می‌کند در عالم بی‌دینی خود ایران را ناقض برنامه‌های برجام به دنیا معرفی کند در حالی که سازمان انرژی اتمی به صراحت اعلام کرده که ایران هیچ نقضی انجام نداده است.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری تعابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر مقاومت هزینه داشته باشد، بدانید که سازش نیز هزینه خواهد داشت، تجربه ۷۰ ساله اشغال فلسطین می‌گوید با مذاکرات سازش، آبی گرم نشده و اگر خیر و برکتی در عرصه فلسطین پیدا شده از برکت انتفاضه و مقاومت بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌‍که تخریب نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف دیگر دشمنان و ضدانقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جرم سپاه این است که استخوان در گلوی استکبار و خار در چشم آنها بوده و خواهد بود، دشمنان تاب و تحمل مشاهده اقتدار سپاه را ندارند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات