۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۵۱۴۲۸۶
استاد حوزه علمیه خواهران قزوین:

چشم انداز حوزه های علمیه خواهران طراحی و ترسیم شود

خانم محمدی با اشاره به ظرفیت بانوان طلبه در ترویج اندیشه های ناب اسلام گفت: مسؤولان حوزه های علمیه باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند و چشم انداز این حوزه ها را ترسیم کنند.
اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، الهام محمدی، استاد حوزه علمیه خواهران قزوین، روز گذشته در اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران، که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت حوزه های علمیه خواهران بسیار گسترده است که متأسفانه مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه به اذعان مسؤولان خواهران طلبه در ترویج اندیشه های ناب اسلام ظرفیت قابل توجهی دارند و حضور و درخشش طلاب و اساتید خواهر در جشنواره ها و المپیادها و فعالیت های مجازی بسیار چشمگیر است.

محمدی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به فعالسازی ظرفیت حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: طراحی دقیق چشم انداز حوزه های علمیه خواهران بر اساس منویات مقام معظم رهبری به صورت عملی، تلاش برای جریان سازی فرهنگی در سطح جامعه و مردم نهاد کردن فعالیت های فرهنگی، تقویت درس و تحصیل محوری به جای نمره محوری و معرفی الگو های برتر اخلاقی، اعتقادی و علمی برای طلاب می تواند بازدهی حوزه های علمیه خواهران را بیشتر کند.

وی افزود: دقت بیشتر در جذب و پذیرش اساتید و عبور اساتید از فیلترهای علمی، اخلاقی و اعتقادی، اجرای صحیح طرح های کلان مانند تثبیت اساتید، تأکید بر نقش خانواده در نظام اسلامی و بحث جمعیت و ضرورت تحقق سیاست های کلی خانواده و تربیت هادیان سیاسی برای هدایت سیاسی کشور و جلوگیری از جدایی دین از سیاست در جامعه از جمله مواردی است که باید مسؤولان حوزه های علمیه خواهران به آن توجه کنند.

در ادامه خانم شکرانی استاد حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به این که جشنواره های علمی باید نقطه آغازی برای فعالیت های علمی روز افزون باشد، اظهار داشت: در نگاه اسلام مسؤولیت خطیر و سنگین تربیت نسل انسانی که ارمغان آن سعادت دنیوی و اخروی جامعه است بر عهده زنان جامعه گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت استادی رسالت انبیا است و سزاوار است که اساتید حوزه علمیه از نظر اخلاق، حیا و حجاب در حد اعلا باشند و در جهت ارتقاء بنیه علمی خود تلاش کنند و مدیران حوزه هم باید با پشتیبانی علمی اساتید به ارتقای سطح علمی ان ها کمک کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: تمام تلاش های علمی حوزه های علمیه در سایه اخلاص است که اهمیت و ارزش پیدا می کند./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات