۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۵۱۴۲۸۵
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دهه کرامت بهترین زمان برای دستیابی به معرفت اهل بیت است

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه کرامت را بهترین زمان برای افزایش معرفت نسبت به سبک زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) دانست.
محمدمهدی احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمدمهدی احمدی در نخستین کنگره شعر کرامت که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به معرفت اهل بیت(ع) عنوان کرد: در زندگی اجتماعی، انسان ها برای گزینش سبک زندگی خود باید از الگوهای خاصی پیروی کنند که برای استفاده از این الگوها باید نسبت به آنها معرفت داشت.

وی افزود: بهترین الگویی که در سبک زندگی دینی وجود دارد ائمه و پیامبران و بزرگان دینی و فرهنگی هستند و برای بهره بردن از این بزرگان باید نسبت به آنها معرفت و شناخت داشت.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر ما به ائمه و امامزادگان و بزرگان دین از منظر معرفتی نگاه کنیم، آنها را به عنوان الگوهایی برای سبک زندگی دینی خود بر می گزینیم اما اگر این معرفت وجود نداشته باشد، تنها به مناسک روی می آوریم و ممکن است با بروز اولین مشکل محبتمان نسبت به آنها کم شود.

وی رشد و کمال را در سایه معرفت به اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ای که بر اساس پشتوانه های معرفتی پیش برود دچار زندگی دوزیستی نمی شود و زندگی همراه با کمال و رشد در آن دیده می شود.

احمدی اضافه کرد: اگر در جامعه اسلامی به بحث معرفت پرداخته نشود و تنها مناسک اصل باشد، ظواهر دین مطرح می شود اما آموزه های دینی نهادینه نمی شود و این جامعه اسلامی نام می گیرد اما در آن رشوه، دروغ و تظاهر و ریا وجود دارد.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: دهه کرامت زمانی است که ما می توانیم معرفت خود را نسبت به حضرت معصومه(س) و سبک زندگی رضوی بالا ببریم و از ابزارهایی مانند شعر، تئاتر، داستان و دیگر قالب ها برای ترویج این معرفت استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: باید از ابزار هنر استفاده کنیم تا بتوانیم میزان معرفت جامعه را بالا برده و جامعه را نسبت به سبک زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) آگاه کنیم تا آنها زندگی خود را بر اساس الگوگیری از این سبک زندگی جهت دهی کنند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای در این راستا حرکت کرد حرمت و کرامت در آن حفظ می شود و جامعه ای آرام و شفاف و اسلامی به معنای خاص آن خواهد شد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات