۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۱۴۲۸۲
امام جمعه پردیسان قم:

نمی‌گذاریم قدس تبدیل به پایتخت اسرائیل شود

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که نمی‌گذاریم قدس تبدیل به پایتخت اسرائیل شود، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران، پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی ضد‌صهیونیستی و شعار‌های مرگ بر اسرائیل،‌ خشم خود را نسبت به اقدامات خصمانه این رژیم اعلام خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که نمی‌گذاریم قدس تبدیل به پایتخت اسرائیل شود، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران، پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی ضد‌صهیونیستی و شعار‌های مرگ بر اسرائیل،‌ خشم خود را نسبت به اقدامات خصمانه این رژیم اعلام خواهند کرد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی یادآور شد: یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این بود که قدس اشغالی را به‌ عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت خواهد شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت:‌ اکنون ترامپ رییس جهور آمریکا است و نوبت به انجام وعده‌های انتخاباتی‌اش رسیده است، به همین علت در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی می‌رود و در دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز بر افزایش روابط میان عربستان و اسرائیل تأکید می‌کند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: از یک سو تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی برای تغییر پایتخت این رژیم از تلاویو به قدس و از سوی دیگر برعهده گرفتن هزینه‌ 400 میلیارد دلاری این انتقال از جانب تکفیری‌های وهابی، ترامپ را بر آن داشت تا بلافاصله پس از سفر ریاض، خود را به تلاویو برساند تا مقدمات این کار را فراهم کند.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر فلسطین می‌خواهد قدس را از دست مسلمانان بگیرد، از این رو هر روز به بهانه‌های مختلفی حقوق مردم مظلوم فلسطین را پایمال کرده و قسمتی از سرزمین‌های این مردم را غصب می‌کنند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی در ادامه افزود: این رژیم اکنون دیگر پای خود را فراتر نهاده‌ و قلب فلسطین زخمی را نشانه گرفته است. آنها می‌خواهند قدس را پایتخت اسرائیل معرفی کرده و پس از مدت‌ها رسماً اعلام کنند که مردم مسلمان جایی در این سرزمین ندارند.

وی اظهار داشت: چندی پیش این رژیم غاصب گیت‌های بازرسی و کنترل تردید را در ورودی‌های مسجد الاقصی تعبیه کرد اما مردم به شدت با این درب‌های حفاظتی مخالفت کردند که در نهایت منجر به عقب‌نشینی‌ نیرو‌های امنیتی اسرائل و برداشتن این گیت‌ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که تاریخ نشان داده است که تظاهرات علیه اسرائیل غاصب نتیجه می‌دهد، گفت: اعتراض مردم فلسطین بر گیت‌های بازرسی در مسجد‌الاقصی منجر به حذف این گیت‌ها در ورودی‌های مسجد‌الاقصی شد، بنابراین برگزاری تظاهرات بر ضدسیاست‌های اسرائیل انرژی مردم فلسطین برای مقاومت در برابر این غاصبان را افزایش خواهد داد و موجب کاهش روحیه دشمنان شود. 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: روز جمعه با اعتراضات مردم مظلوم فلسطین مقارن شده است و ممکن است این اعتراضات، تبدیل به انتفاضه چهارم در این سرزمین شود.

شایان‌ ذکر است، ترامپ مدت‌ها پیش در نشستی که با نتانیاهو تأکید کرد؛ بیت‌المقدس از بیش از 3 هزار سال پیش، پایتخت قوم یهود بوده است و آمریکا تحت اداره ترامپ در نهایت حکم دیرینه کنگره را درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت دولت اسرائیل خواهد پذیرفت.

رژیم صهیونیستی بخش شرقی بیت‌المقدس را به اشغال خود درآورده و سرتاسر بیت‌المقدس را پایتخت خود نامیده است. در حالی که سازمان ملل متحد این فرآیند الحاق را محکوم کرده است، کنگره آمریکا اکتبر سال 1995 قانونی را تصویب و در آن درخواست کرد بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت جدایی‌ناپذیر رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات