۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۲۸۰
کوشکی:

توقع ایستادگی دولت در برابر نقض برجام یک طنز سیاسی است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت دوازدهم در مناظرات انتخاباتی صراحتا به برجام های دیگر اشاره داشتند، گفت: توقع ایستادگی دولت در برابر نقض برجام یک طنز سیاسی است.
صادق کوشکی

محمدصادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقض برجام از سوی آمریکا و عدم موضع گیری ایران، گفت: دولت دوازدهم اجرایی ساختن برجامهای یک، دو و سه را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت دوازدهم از برجام عادی سازی رابطه با آمریکا بود، اظهار داشت: دولت از این طریق می‌خواهد ایران انقلابی و اسلامی را به کشوری خنثی، بی تاثیر و ضعیف تبدیل کند زیرا در این صورت است که ایران مورد تایید آمریکا واقع می‌شود و بارها چهره‌ها و نخبگان دولت یازدهم به آن تصریح کرده‌اند.

کوشکی ادامه داد: معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در 21 فروردین 94 در یک مصاحبه مفصل با روزنامه ایران به صراحت بیان می‌کند که هدف ما از برجام حل مشکلات اقتصادی کشور نیست بلکه هدف ما طی کردن پله‌هایی است که انتهای آن عادی سازی رابطه با آمریکاست که پله اول آن برجام است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه بدعهد بودن آمریکا از همان ابتدا مانند روز روشن بود، ابراز کرد: آمریکایی‌ها به هیچ عنوان پایبند تعهدات خود در زمینه عمل به برجام نیستند چراکه دلیلی برای انجام آن نمی‌بینند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها زمانی که می‌بینند دولت دوازدهم اهرم فشاری ندارد که آنان را وادار کند به تعهداتشان عمل کنند، زمانی که ایران در فاصله زمانی کوتاهی تا دی ماه 94 این توافق را به نتیجه می‌رساند، دیگر نمی‌توان به آمریکا فشار آورد.

کوشکی با اشاره به اینکه آمریکا هرگز از مواضع خود کوتاه نمی‌آید تا دیگر برجامها را به نتیجه برساند، عنوان کرد: دولت یازدهم نیز در مناظرات انتخاباتی به صورت شفاف اعلام کردند که در دوره جدید به دنبال برجامهای دیگر خواهد بود بنابراین دولتی که به دنبال دیگر برجامها باشد چه توقعی می‌توان از او داشت که در برابر طرح توقع آمریکا ایستادگی کند پس انتظار داشتن از دولت یک طنز است./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات