۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۱۴۲۷۲
مدیرکل ارشاد قم:

قم قطب شعر آیینی کشور است

حسینی کاشانی قم را قطب شعر آیینی کشور خواند و بر تلاش در جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره شعر کرامت تأکید کرد.
حسینی کاشانی اختتامیه اولین کنگره شعر کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سیدموسی حسینی کاشانی در نخستین کنگره شعر کرامت که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به روند برگزاری این کنگره عنوان کرد: کنگره ملی شعر کرامت بعد از اینکه 4 دوره جشنواره حدیث رضوی در قم برگزار شد، به عنوان یکی از برنامه های مهم جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با هدف پرداختن به شعر آیینی برنامه ریزی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر قم قطب شعر آیینی کشور محسوب می شود، میزبانی و برگزاری این کنگره به استان قم سپرده شد و توانستیم با حضور چشمگیر شاعران کشور جشنواره ای در شأن بانوی کرامت برگزار کنیم.

مدیرکل ارشاد استان قم تصریح کرد: مجموعاً بیش از 350 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که 334 اثر آن در موضوع جشنواره بود که این موضوع در جشنواره های شعر کم نظیر بوده است.

وی ادامه داد: از این آثار، 211 اثر در بخش غزل، 84 اثر در بخش مثنوی و 39 اثر در بخش ویژه توسط شاعران به این کنگره ارسال شد که برگزیدگان هر بخش مورد تجلیل قرار می گیرند.

حسینی کاشانی به انتشار مجموعه آثار این جشنواره در قالب کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مدنظر، چاپ 100 اثر برگزیده این کنگره در قالب کتاب است تا ضمن تقدیر از صاحبان این آثار، آنها را در اختیار دیگر افراد جامعه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: به اذعان داوران این کنگره، آثار ارسالی از سطح بالایی برخوردار بودند که نشان دهنده جایگاه بالای شهر آیینی در کشور ما است و این موضوع تا آنجا نمود داشت که داوران به سختی توانستند از بین آثار دریافت شده اثرات برتر را انتخاب کنند.

مدیرکل ارشاد استان قم ابراز کرد: در روند برگزاری این کنگره نهادهای زیادی همکاری داشته اند که جا دارد از صدا و سیمای مرکز قم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، شهرداری قم و بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) به عنوان متولی اصلی برگزار کننده این مراسم تشکر ویژه ای داشته باشم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این کنگره فرصتی شود تا پس از این بتوانیم این کنگره را هرسال با سطح بالاتر و در شأن کریمه اهل بیت(ع) برگزار کنیم.

گفتنی است حسینی کاشانی در پایان سخنان خود به قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات