۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۴۲۷۱

برگزیدگان کنگره ملی شعر کرامت معرفی شدند

کنگره ملی شعر کرامت با معرفی نفرات برتر در رشته های مختلف به کار خود پایان داد.
کنگره شعر کرامت اختتامیه اولین کنگره شعر کرامت اختتامیه اولین کنگره شعر کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین کنگره ملی شعر کرامت در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این همایش که با استقبال خوبی از جانب هنردوستان قمی همراه بود، شاعرانی از سراسر کشور به شعرخوانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شعر کرامت عنوان کرد: این کنگره بعد از چهار دوره که جشنواره حدیث رضوی از زیرمجموعه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قم برگزار شد، در شهر قم برگزار می شود و با توجه به اینکه این همایش نخستین کنگره شعر کرامت است، استقبال خوبی از جانب شاعران صورت گرفته است که نشان دهنده اهمیت شعر آیینی و ولایی در کشورمان است.

در ادامه این مراسم احمدی مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم معرفت نسبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد: باید از مناسک بالاتر رفت و به وادی معرفت اهل بیت(ع) وارد شد و اگر این معرفت به وجود بیاید انسان می تواند اهل بیت(ع) و بزرگان دین و فرهنگ را به عنوان الگو انتخاب کند و سبک زندگی خود را بر مبنای این الگوها برگزیند.

محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور دیگر سخنران این همایش به تبیین جایگاه شعر آیینی در کشور پرداخت و گفت: شعر آیینی در کشور ما از عظمت بالایی برخوردار است به گونه ای که در زمینه های مختلف می تواند اثرات فرهنگی مناسبی بر جامعه بگذارد و شاعران کشور ما باید نسبت به شعر آیینی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در بخشی از این مراسم، گروه مدیحه سرانی قرآنی قمر بنی هاشم(ع) قم که متشکل از جمعی از جانبازان بود به مدیحه سرایی و خواندن تواشیح پرداختند.

شعر خوانی برگزیدگان این کنگره از دیگر برنامه های این مراسم بود که شاعرانی از جمله: هادی جان فدا، محمد زارعی، مجید لشکری، مریم کرباسی نجف آبادی، سمانه خلف زاده، سمانه روشنایی و مصطفی هاشمی اهری به قرائت اشعاری در مدح حضرت معصومه(س) پرداختند.

از دیگر بخش های این مراسم می توان به رونمایی از سه جلد از دانشنامه امام رضا(ع) که توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و با همکاری پژوهشگران جامعة المصطفی تهیه و چاپ شده است اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مراسم برگزیدگان این کنگره  با دریافت لوح تقدیر، تندیس جشنواره، هدیه نقدی و نشان فاطمی مورد تقدیر قرار گرفتند که در بخش غزل محمد زارعی از مرکزی، مریم کرباسی نجف آبادی از اصفهان و مصطفی هاشمی اهری از آذربایجان شرقی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مثنوی نیز مجید لشکری از تهران حائز رتبه اول شد و محمدجواد میرصفی و محسن کاویانی از قم رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش ویژه نیز سمانه خلف زاده از قم به عنوان نفر برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت، همچنین سمانه روشنایی از قم شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش پایانی این مراسم از هیأت داوران و همچنین همراهان و حامیان این کنگره تجلیل به عمل آمد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات