۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۱۴۲۶۶
امام جمعه پارسیان:

مسؤولان برای ترویج سبک زندگی دینی و معارف اهل بیت تلاش کنند

امام جمعه پارسیان با تاکید بر اینکه جامعه در شرایط فعلی نیاز جدی به نوع سبک زندگی دینی و معارف اهل بیت(ع) دارد، گفت: مسؤولان باید در جهت ترویج این مهم تلاش کنند.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای مطالعه و شناخت سیره رضوی و حضرت معصومه(س) دانست و گفت: دهه کرامت باید برنامه ای برای ترویج دقیق فرهنگ رضوی در جامعه تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه در شرایط فعلی نیاز جدی به نوع سبک زندگی دینی و معارف اهل بیت(ع) دارد و باید مردم و مسؤولان در راستای ترویج این مهم تلاش کنند افزود: در دهه کرامت نباید تنها به مناسبات و موضوعات مرتبط با این دهه بسنده کنیم بلکه باید از آنها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف والاتر بهره ببریم.

امام جمعه پارسیان همچنین با تاکید بر اینکه در این دهه می توان افزون بر پرداختن صرف موضوعی، جشن های دهه کرامت را بهانه ای برای ارتقا شرایط معنوی جامعه قرار داد تصریح کرد: جامعه تشیع در مدیریت شادی معنوی بسیار موفق است.

وی با اشاره به حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کشور ایران اسلامی و نقش بارگاه ملکوتی این بزرگواران در ترویج معنویت تصریح کرد: به لطف حضور ائمه اطهار(ع) به ویژه علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کشور شاهد ابراز ارادت عجیبی به خاندان اهل بیت(ع) در بین مردم ایران هستیم.

حجت الاسلام میرزایی، یکی از ظهور و بروز ارادت مردم ایران به اهل بیت(ع) را تمسک به سیره عملی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و پیاده سازی آن در زندگی روزمره خود نام برد و گفت: معتقدیم که سیره اهل بیت(ع) به ویژه سیره رضوی و فضائل اخلاقی و معنوی حضرت معصومه(س)، منبع بسیار خوبی برای استخراج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

وی ابراز داشت: حضور مردم در حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و دیگر امامزادگان و برقراری ارتباط با این ائمه بزرگوار این اماکن مطهر را به کانون دعا، قرآن، نیایش و محلی برای استنجابت دعاها تبدیل می کند و همه این موارد در ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در وجود عاشقان اهل بیت(ع) نمود پیدا می کند.

امام جمعه پارسیان، فراهم کردن زمینه حضور مردم در اماکن مقدس به ویژه در دهه کرامت را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: در این دهه بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی فراهم است که امید است به نحو احسن مورد استفاده مسؤولان فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام میرزایی در پایان، الگو گیری دختران از زندگی سراسر نور و پاک اهل بیت به ویژه حضرت معصومه(س) را توفیق دانست و تاکید کرد: شخصیت حضرت معصومه(س) مملو از ارزش های پاک و الهی است که دختران با الگو برداری می توانند راه زندگی آینده خود را با آن ترسیم کنند./۸۵۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات