۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۱۴۲۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

نماز جمعه قرارگاه مهم فرهنگی در مقابله با جنگ نرم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت نمازجمعه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، گفت: نمازجمعه باید به عنوان قرارگاه مهم فرهنگی در جامعه اسلامی به سنگر مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان تبدیل شود.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خادمان ستاد نمازجمعه در بابل با اشاره به اهمیت نمازجمعه و کارکرد مهم آن گفت: تلاش مجموعه دست اندرکاران نمازجمعه باید برای باشکوه برگزار نمودن نمازجمعه باشد زیرا این نهاد به صورت مستقیم زیر نظر ولایت فقیه قرار دارد.

وی ادامه داد: جذب جوانان به سنگر و پایگاه سیاسی و عبادی جمعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بر روی آن برنامه ریزی درستی شود.

امام جمعه موقت بابل وحدت در جامعه اسلامی  را از کارکرد مهم نمازجمعه عنوان کرد و اظهار داشت: نمازجمعه دعوت به سوی تقوای الهی و ایجاد جامعه ای مستحکم دینی است تا مومنان در کنار یکدیگر انسجام قلبی پیدا کنند.

وی ادامه داد: نمازجمعه از سوی امام راحل احیا شد و امروز نهاد نمازجمعه در سراسر کشور در جهت تقویت نظام اسلامی و مرکزی برای رفع مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که نمازجمعه موجب آگاهی و افزایش بصیرت در میان جامعه اسلامی است، تصریح کرد: امروز در کنار افزایش بصیرت سیاسی و تلاش برای رفع مشکلات مسلمانان، نمازجمعه باید به عنوان قرارگاه فرهنگی به سنگر مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان تبدیل شود.

وی افزود: مساجد و مصلاهای جمعه باید کارکردی تربیتی با رویکردی انقلابی برای تقویت نظام اسلامی و اجرای برنامه های مهم برای مقابله به ناتوی فرهنگی دشمنان داشته باشند و بر این اساس دشمنان تلاش خود را برای دور کردن مردم به ویژه جوانان از این پایگاه مهم دینی معطوف کرده اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این مطلب که نمازهای جمعه دشمن شکن است، گفت: باشکوه ترین نمازهای جمعه در امت اسلامی در کشور ما برگزار می شود و باید با برنامه ریزی کارکرد فرهنگی و تربیتی نمازهای جمعه را افزایش داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره یاد مرحوم آیت الله روحانی، خاطرنشان کرد: نخستین نمازجمعه در سطح شمال کشور به فرمان امام راحل از سوی مرحوم آیت الله روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در بابل اقامه شد و ایشان اهتمام ویژه ای برای برپایی و شکوه بخشی به نمازجمعه داشت.

حجت الاسلام شکریان تاکید کرد: بیان مشکلات جامعه از سوی امامان جمعه از طریق تریبون مصلاهای جمعه، برای توجه دادن مسؤولان در جهت حل مشکلات مردم است و تا کنون بیان این مشکلات موجب تلاش مسؤولان در جهت رفع معضلات زیادی گردید.

وی تاکید کرد: مسؤولان باید حضوری مستمر و گسترده در نمازهای جمعه داشته باشند تا ارتباطی دو سویه و مستقیم با مردم برای رفع مشکلات آن در سنگر نمازجمعه ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تقدیر از تلاش های اعضای ستاد نمازجمعه بابل، اظهار داشت: اعضای ستاد نمازجمعه بابل جمعی از افراد دلسوز و پرتلاشی هستند که بدون هیچ چشمداشت و برای رضای الهی در این پایگاه منتسب به ولایت فقیه خدمت می کنند و باید مسؤولان نیز نگاه ویژه ای برای رفع مشکلات ستادهای نماز جمعه داشته باشند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات