۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۱۴۲۶۱
استاد حوزه:

آیت الله رسولی اراکی مورد اعتماد مراجع بود

حجت‌الاسلام جوانمرد با بیان این که منبر جای سخن حق بر زبان جاری کردن است، اظهار داشت: منبری که بر روی آن حساب های شخصی تسویه می شود، منبر نیست بلکه چوب است.
حجت‌الاسلام جوانمرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جوانمرد در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله رسولی اراکی کرهرودی که عصر امروز در مسجد امام رضا(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که تبلیغ، خطابه و منبر بسیار حساس و با اهمیت است، گفت:‌ یک مبلغ اگر بخواهد تأثیرگذار باشد، باید در وهله اول درجه اخلاص خود را بالا برده و همچنین همواره به صلاح جامعه سخن بر زبان جاری کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که منبر جای سخن حق بر زبان جاری کردن است، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در برابر یزید ملعون هنگامی که می‌خواستند ایراد خطبه کنند فرمودند «می توانم بر روی این چوب بروم و سخن بگویم؟»؛ بنابراین منبری که بر روی  آن حساب های شخصی تسویه می شود، منبر نیست بلکه چوب است.

وی ادامه داد: آیت الله رسولی اراکی بیش از نیم قرن در جهت نشر معارف دینی تبلیغ کرد و استعداد ویژه ای در زمینه منبر، خطابه و روان شناسی داشت، چراکه در هر مجلسی که حاضر می شد به مناسبت سلیقه های افراد سخنرانی می کرد.

حجت‌الاسلام جوانمرد با اشاره به این که یک مبلغ برای اثرگذاری بر روی جامعه باید ممارست طولانی داشته باشد، عنوان کرد: اگر آیت الله رسولی اراکی به این مقام والا دست یافت تنها به این علت بود که سال‌ها به خودسازی مشغول بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: روزی مردی دست مرد دیگر را گرفته بود و با هم به محضر امام سجاد(ع) رفتند، یکی از آنها گفت «این مرد قاتل پدر من است»، امام(ع) از مرد دیگری پرسید «آیا تو پدر او را کشته ای؟» آن مرد گفت «آری، اما اگر از شما تأثیر می پذیرد از او بخواهید تا برای من آسان بگیرد»، حضرت(ع) به مرد شاکی فرمودند «آیا از این مرد خوبی دیده ای؟» او گفت «آری، اما خیری که به من رسانده سبب نمی شود که خون پدرم را بر او ببخشم»، امام سجاد(ع) فرمودند «چه خیری به تو رسانده؟»، گفت «اصول دین را به من آموزش داده است»، در این هنگام حضرت(ع) فرمودند «یاد دادن این برابر است با خون تمامی انسان های روی زمین منهای خون پیامبران و امامان معصوم(ع)».

وی افزود: اگر یاد دادن اصول دین به یک نفر این مقدار اهمیت دارد، پس این که آیت الله رسولی اراکی بیش از نیم قرن به تبلیغ و آموزش دادن معارف نورانی دین پرداختند بسیار جایگاه والا و ارزشمندی دارد.

حجت‌الاسلام جوانمرد خاطرنشان کرد: آیت الله رسولی اراکی مورد اعتماد مراجع بود و از دفاترشان وجوهات تحویل می گرفت و میان طلاب و منبری های بی بضاعت یا کم بضاعت تقسیم می کرد، علاوه بر اینها ارتباط ویژه ای هم با رهبر معظم انقلاب داشت که خود حاکی از اخلاص این عالم بزرگ است./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات