۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۱۴۲۵۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم توجه کارشناسانه به محتوای نماز جمعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم توجه کارشناسانه به محتوای نماز جمعه تاکید کرد و گفت: غنای محتوای نماز جمعه، نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در همایش تجلیل از خادمین و رابطین مساجد که به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه ایران امروز در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، به اهمیت برپایی نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: اهتمام برپایی نماز از سوی مسلمانان بارها در قران کریم آمده است و امروزه نیز مراجع و بزرگان دین بر ضرورت این نماز عبادی سیاسی تأکید می کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به تلاش مسؤولان و خادمین مساجد در طول ۳۸ سال گذشته برای برپایی منظم نماز جمعه گفت: باید به محتوای نماز جمعه یه صورت کارشناسانه توجه شود چراکه غنای محتوای نماز جمعه، نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فعالیت رابطان مساجد در دورترین نقاط آذربایجان غربی

در ادامه حجت الاسلام کریم حسینخانی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی عنوان کرد: امام خمینی (ره)، احیا گر سنت اقامه نماز جمعه بوده که ارزش این اقدام، هنوز در جامعه جمهوری اسلامی ایران نمایان است.

وی برپایی نماز جمعه را از سنت های پیامبر اکرم (ص) و زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه اهتمام ویژه ای برای برگزاری نماز جمعه در سراسر استان وجود دارد تا جایی که در دورترین مساجد آذربایجان غربی، رابطین مساجد فعالیت داشته و برای احیا و برپایی فریضه نماز جمعه تلاش می کنند.

فعالیت خودجوش فرهنگی مطالبه رهبری از جوانان است

حجت الاسلام اکبر نوروزی نژاد، مسؤول جدید ستاد اقامه نماز ارومیه بهبود  مسائل فرهنگی را نیازمند تبیین راهبرد از سوی مسؤولان فرهنگی دانست و افزود: امروزه جهاد فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «از دست دادن جان، در حین جهاد فرهنگی، مشابه از دست دادن جان در جهاد در راه خدا است.»

وی تاکید کرد: جهاد فرهنگی و نهادینه کردن مسائل فرهنگی در مساجد و اماکن مذهبی را مصداق اطاعت از فرمایشات رهبری و رهنمود های رهبر انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

مسؤول جدید ستاد اقامه نماز ارومیه افزود: اگر مسؤولان فرهنگی در مسائل فرهنگی کوتاهی کنند، وظیفه جوانان، تمسک به رهنمود رهبری و فعالیت خود جوش فرهنگی است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات