۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۱۴۲۴۲
حکیم:

عراق در دوران تثبیت دموکراسی قرار دارد

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد: مجامع بین المللی باید به وظایف خود در برابر عراق عمل کنند.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با یان کوبیتش نماینده سازمان ملل متحد در عراق آخرین وضعیت امنیتی، سیاسی این کشور و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد و بر ضرورت آماده سازی عراق برای دوران پساداعش تاکید کرد.

وی افزود: عراق به سیاستمدارانی احتیاج دارد که مسؤولیت‌پذیر بوده، توانایی غلبه مصالح ملی بر مصالح شخصی را داشته باشند و وحدت کشور را حفظ کنند.

رییس ائتلاف ملی عراق با اشاره به تفاوت میان دوران ابتدایی تشکیل نظام حاکم با دوران کنونی و لزوم برنامه ریزی مناسب اظهار داشت: دوران پساداعش، دوران تثبیت و استقرار دموکراسی در عراق است و باید از عنوان‎های کوچک خارج شد و به عنوان‎های بزرگ نظیر وحدت ملی تمسک کرد.

حجت الاسلام حکیم خواستار توجه سازمان‎های بین المللی به عراق شد و خاطرنشان کرد: مجامع بین المللی باید به مسؤولیت‎های خود در قبال عراق عمل و از جهان و امنیت بین المللی در برابر جریان تروریستی داعش دفاع کنند.

نماینده سازمان ملل متحد نیز در این دیدار تاسیس حزب جدید «حکمت ملی» را به حجت الاسلام سید عمار حکیم تبریک گفت و بیان داشت: امیدواریم این حزب نقش تاثیرگذاری در آینده سیاسی عراق داشته باشد.

یان کوبیتش تاکید کرد که سازمان ملل متحد همچنان از عراق در برابر تهدیدات و خطرهای موجود در منطقه دفاع می‎کند./994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات