۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۲۳۰
امام جمعه بابل:

امام راحل احیاگر سنگر نماز جمعه در جامعه است

امام جمعه بابل از امام راحل به عنوان احیاگر سنگر نماز جمعه یاد کرد و گفت: نماز جمعه قبل از انقلاب در مهجوریت بود و امام راحل با فرمان برگزاری نخستین نماز جمعه، آن را احیا کرد تا شاهد خدمات گسترده آن در نظام اسلامی باشیم.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم تقدیر از خادمان نمازجمعه بابل، گفت: خداوند متعال دستور ویژه و نگاه خاصی را به نمازجمعه عنایت ورزید و آن را در میان دیگر اعمال برجسته و ممتاز ساخت.

وی با تقدیر از تلاشهای مجموعه اعضای ستاد نمازجمعه، بابل افزود: باید بر دست و بازوی خادمان نمازجمعه بوسه زد زیرا آن ها موجب عظمت بخشیدن به اسلام می شوند و بدون هیچ چشم داشت و تنها برای رضای خداوند صادقانه خدمتگزار عرصه نمازجمعه هستند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) نمازجمعه را موجب غفلت زدایی از جان انسان بیان کرد و اظهار داشت: تذکر به رعایت تقوا در ابتدای هر دو خطبه نمازجمعه موجب شست و شوی جان ها از غبار غفلت می شود تا نور ایمان بر دل ها اثر بگذارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از نمازجمعه به عنوان قرارگاه ایمان و تقوا نام بردند تا خطیب جمعه با تذکر و طرح برخی موضوع ها، یاد خدا در نهاد انسان استمرار پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی دیگر از کارکردهای نمازجمعه را نمای اقتدار و شکوه در میان امت اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر نمازهای جمعه در جای جای کشور به یکدیگر متصل شوند، جمعیت بزرگی را شکل می دهد که در دل دشنان رعب و ترس ایجاد می کند و سبب محکم شدن دل های مومنان می گردد.

امام جمعه بابل بیان مسائل سیاسی جهان اسلام را در جهت همدلی و در راستای امت واحده اسلامی بیان کرد و افزود: ایجاد حس برادرانه و همدردی با مسائل مسلمانان در دیگر کشورهای اسلامی و گره زدن هر یک از آحاد مسلمانان با دیگر مسلمانان در جهان اسلام از کارکردهای خاص و کم نظیر نمازجمعه است.

وی از امام راحل به عنوان احیاگر سنگر نمازجمعه یاد کرد و گفت: نمازجمعه قبل از انقلاب در مهجوریت بود و امام راحل با فرمان برگزاری نخستین نمازجمعه، آن را احیا کرد و آن را برای تقویت حکومت اسلامی مورد استفاده قرار داد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که نمازجمعه گره های زیادی را از جامعه ما گشود، تصریح کرد: گرد و غبارهای زیادی به برکت نمازجمعه از نظام اسلامی و جامعه دینی ما دور شد و این سنگر بود که توانست در ایام دفاع مقدس خدمات برجسته ای را هم در تقویت جامعه برای حضور در جبهه ها و هم در جمع آوری کمک های مردمی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی کارکرد مهم نمازجمعه را در زمان کنونی سنگربندی جامعه در مقابل ناتوی فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: امروز نمازهای  جمعه قرارگاه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان با فرماندهی امامان جمعه و حضور افسران جنگ نرم است و باید از این ظرفیت به نحو شایسته در این مسیر بهره برداری شود./1313//پ202/ب1

ارسال نظرات