۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۴۲۲۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب میناب:

دختران با تأسی از سیره کریمه اهل بیت از آسیب های اجتماعی مصون می مانند

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان میناب با تاکید بر الگوگیری دختران جامعه اسلامی از سیره و منش کریمه اهل بیت، گفت: مصونیت دختران از آسیب های اجتماعی با پیروی از سبک زندگی حضرت معصومه(ع) محقق می شود.
میلاد حضرت معصومه

رؤیا بناکار مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و همچنین روز دختر گفت: دختر موجودی بابرکت برای والدین بوده و این ارزش و جایگاه را پیامبر(ص) به زن بخشید، چراکه اعراب جاهل در آن زمان به دختر و زن به چشم کالایی بی ارزش می نگریسند.

وی در ادامه افزود: در جوامع غرب نیز درحال حاضر نگاهی ابزاری به زن دارند و از این موجود ظریف در جهت انجام کارهای تبلیغاتی خود استفاده ابرازی می کنند، درحالی که وی نقش مهمی که در تربیت فرزند و استحکام بنیان خانواده دارد.

مدیر مدرسه علیمه حضرت زینب(س) میناب با اشاره به نقش حفظ حیا و عفت در جایگاه زن در یکی از دعاهای مخصوص حضرت حجت(عج) تصریح کرد: تمام دارایی زن، حفظ حیا و عفت است درصورتی که این مهم آسیب ببیند نه تنها زن بلکه جامعه نیز از بین می رود.

بناکار با اشاره به جایگاه زن در جوامع غرب اذعان داشت: زنان در جامعه غربی حق هیچ گونه اظهارنظری ندارند و تنها ابزاری در دست سودجویان قرار گرفته اند، این نشان می دهد که حفظ حیا و عفت برای خود زن و جامعه زنان ارزش به ارمغان می آورد.

وی با تاکید بر الگوگیری دختران امروز جامعه اسلامی از سیره و منش کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز داشت: در جوامع امروزی که جوانان و نوجوانان در معرض خطر آسیب های اجتماعی و برنامه های شبکه های ماهواره ای قرار دارند سبک زندگی ائمه معصومین به خوبی می تواند آنان را از این معضلات و آسیب ها مصون نگه دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب با بیان اینکه از منظر اسلام علی رغم تفاوت در شکل، قالب و ایفای نقش ها، لازم است تا رشد همه جانبه داشته باشند، تصریح کرد: دختران نیز برای فهم سیاسی و اجتماعی، باید صحیح تربیت شوند تا زن به عنوان نیمی از جامعه بشری افزون بر طی نمودن مسیر کمال خود، آماده نقش آفرینی شایسته در تعیین مسیر جامعه بشری باشد.

بناکار، وجود بارگاه مطهر و ملکوتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کشور ایران اسلامی را مایه خیر و برکت برای مردمان این کشور دانست و گفت: با حضور در این اماکن مقدس، غذای معنوی روح و روان انسان تامین می شود، به طوری که انسان پس از زیارت قبور مطهر این بزرگواران به نشاط معنوی دست می یابد.

وی، شکل گیری حوزه های علمیه و تربیت شخصیت های برجسته دینی را نشأت گرفته از حضور امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و دیگر امازادگان در کشور دانست و گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و تاسیس حوزه علمیه در شهر قم، معنویت خاصی را به این شهر بخشیده است./۸۵۱/ت302/ب1

ارسال نظرات