۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۱۴۲۲۲
عضو کمیسیون فضای مجازی جوانان:

جنگ نرم ما در دنیا، جنگ سبک زندگی است

مدیر گروه پژوهشی سواد رسانه ای با بیان اینکه جنگ نرم ما در دنیا، جنگ سبک زندگی است، گفت: به همین دلیل است که مفهوم سبک زندگی حائز اهمیت است و بایستی بخش هایی از آن را آگاهانه انتخاب کرد.
سبک زندگی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حامد امامی، عضو کمیسیون فضای مجازی جوانان امروز 5 مرداد در گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، گفت: کسانی که امروز سبک زندگی شان تغییر کند، جهان بینی آنان هم عوض می شود.

مدیر گروه پژوهشی سواد رسانه ای با بیان اینکه جنگ نرم ما در دنیا، جنگ سبک زندگی است، افزود: به همین دلیل است که مفهوم سبک زندگی حائز اهمیت است و بایستی بخش هایی از آن را آگاهانه انتخاب کرد.

وی با تأکید براین مطلب که کسانی که امروز در عصر رسانه زندگی می کنند بهتر است نسبت به کلیشه سازی این پدیده متوجه باشند، اظهار کرد: در عصر رسانه در واقع همه واکنش های زندگی ما براساس کلیشه های رسانه ای است.

امامی با انتقاد نسبت به تغییر تصویر زیبایی که امروز از سوی رسانه ها دستکاری شده است، تصریح کرد: نقطه شروع این تغییر، ناسازگاری در خانواده و تغییر تعریف زیبایی است.

عضو کمیسیون فضای مجازی جوانان با اشاره به این مطلب که رسانه ها، کلیشه هایی را برای زیبایی معرفی می کنند که دستیابی به این زیبایی برای 98 درصد زنان امکانپذیر نیست، تصریح کرد: دو درصد دیگر هم به دنبال جراحی های زیبایی می روند تا به آن برسند.

وی در ادامه به بیان اهداف اقتصادی، سیاسی و آثار فرهنگی پنهان رسانه ها پرداخت و گفت: آرمان رسانه به عنوان صنعت تبلیغات تلاشش بر جهل مخاطب است و این فرآیند با آگاهی بخشی رخ نمی دهد.

عضو کمیسیون فضای مجازی جوانان ادامه داد: سواد رسانه ای درک مبتنی بر مهارت است چرا که رسانه به دنبال القای پیام های خود است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات