۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۲۲۰
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

دستیابی به ثبات فرهنگی مستلزم پرورش و آموزش از دوران کودکی است

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس گفت: برای دستیابی به ثبات فرهنگی بر اساس فرهنگ ملی و دینی همچنین تحقق استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانیان باید تزکیه و پرورش را از پایه های مهدکودک شروع کنیم.
حجت الاسلام اولیایی بندرعباس

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به حدیث حضرت امام رضا (ع) که به حدیث سلسلة الذهب معروف شده است گفت: با توجه به این حدیث شریف، امام رضا(ع) با ورود و حضور خود به ایران اسلامی، چراغ هدایتی را برای مردمان این مرز و بوم به همراه آورده است.

وی در ادامه با اشاره به برکات دهه کرامت افزود: باید تلاش شود تا در این دهه با بهره‌گیری از دریای بی‌کران آموزه‌های قرآنی و سیره ائمه معصومین(ع) زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با فرهنگ دینی و اسلامی فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان بندرعباس با تاکید بر اینکه مسأله ولایت مداری و ولایت پذیری از جمله مسائلی است که شرط معنویت محسوب می شود گفت: امام رضا(ع) بعد از عبادت و بندگی حضرت حق، ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از مهمترین شاخثه ها دانسته اند.

وی، ولایت مداری را رمز پیروزی و سعادتمندی در دنیا و آخرت عنوان و تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت پذیری از جمله شاخصه و ویژگی های بارز امام رضا(ع) و خواهر گرامی شان حضرت معصومه(س) است.

حجت الاسلام اولیایی ابراز داشت: برای دستیابی به ثبات فرهنگی بر اساس فرهنگ ملی و دینی و همچنین تحقق استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانیان باید تزکیه و پرورش را از پایه های مهدکودک شروع کنیم.

وی ادامه داد: تمام ملل جهان برای تحقق استحکام فرهنگ کشورشان، پرورش و آموزش را از سنین کودکی آغاز می کنند و در این راستا موفق عمل کرده اند.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس همچنین با اشاره به راهکار تحقق استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانیان گفت: مهمترین راهکار از دیدگاه قرآن کریم نخست تزکیه و پرورش و سپس آموزش است، برخلاف آنچه که ما در نظام آموزشی کشور شاهدیم.

حجت الاسلام اولیایی ادامه داد: بنابراین با توجه به فرمایشات و تاکیدات قرآن کریم مبتنی بر مقدم بودن تزکیه و پرورش بر امر آموزش، باید پرورش و آموزش در فرهنگ دینی ایران اسلامی از دوران کودکی و نوجوانی شروع کرد.

وی با تاکید بر اینکه جای متون دینی در متون آموزشی خالی است گفت: در نظام آموزشی فعلی کشور آن گونه که باید، به متون دینی نسبت به دیگر متون آموزشی توجهی نمی شود، به عنوان مثال، در این نظام آموزشی توجه خاصی به زنگ ریاضی، ورزش، تفریح و ... می شود درحالی که زنگ قرآن و پرورشی مورد کم توجهی قرار گرفته است./۸۵۱/ت302/ب1

ارسال نظرات