۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۱۴۲۰۹
مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود:

بهائیت در بستر جهل مردم رشد کرد

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه بهائیت در بستر جهل مردم رشد کرد، گفت: برای ممانعت از آسیب ها در عرصه مهدویت نباید درباره چیزی که خودمان مجتهد نیستیم اظهار نظر کنیم.
بهائیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود متوسل، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) امروز 5 مرداد در گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت در مشهد گفت: بسیاری از آسیب ها و انحرافات در مهدویت در بین شیعیان ناشی از عدم شناخت صحیح و کافی است.

وی با بیان اینکه اگر شناخت در این باره بود، امروز بهائیت نداشتیم، افزود: در واقع بهائیت در بستر جهل مردم رشد کرد چرا که به وجود آمدن آن به خاطر نبود معرفت درست مردم بوده است.

حجت الاسلام متوسل با اشاره به این مطلب که پایه اول هرگونه توسعه و پیشرفت، آموزش، شناخت و معرفت است، تصریح کرد: دنیای مادی اگر به پیشرفتی رسیده در سایه آموزش بوده است و در دنیای معنوی و امور دینی هم توجه به این امر ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات درباره مهدویت این موضوع است که افراد با خواندن چند روایت آن را برای مردم نقل می کنند، اظهار کرد: درباره روایات مهدوی درست نیست که پس از خواندن، آنها را برای مردم بیان کنیم و باید دید مجتهدین در این رشته نظرشان درباره این روایات چیست.

حجت الاسلام متوسل افزود: همانطور که در فقه اجتهاد لازم است در بحث مهدویت بایستی از مجتهدین و اساتید این رشته بهره گرفت که اگر اینگونه نباشد خودمان هم منشأ آسیب می شویم.  

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در برابر اهل بیت(ع) سه وظیفه داریم، اظهار کرد: این سه وظیفه شامل معرفت، مودت و اطاعت است.

وی افزود: اگر معرفت نباشد مودت فقط شور و احساس است و منجر به اطاعت نمی شود چرا که مودت بر پایه معرفت منجر به اطاعت می شود که اگر چنین نباشد اطاعتی نیست و شور و احساس می ماند و به همین دلیل برای ممانعت از آسیب ها در عرصه مهدویت  نباید درباره چیزی که خودمان مجتهد نیستیم اظهار نظر کنیم./934/پ202/ب1

ارسال نظرات