۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۱۴۱۹۸
حجت الاسلام شهیدی:

نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف بنیاد شهید است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت بنیاد شهید در حوزه رسیدگی به معیشت خانواده شهدا، ایثارگران و انجام کارهای فرهنگی، گفت: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت هدف برنامه های این نهاد است.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان که در استانداری استان برگزار شد، گفت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی عنوان کرد: این نهاد بر اساس اساسنامه مجلس شورای اسلامی در دو حوزه رسیدگی به معیشت خانواده شهدا، ایثارگران و انجام کارهای فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایجاد شده است.

حجت الاسلام شهیدی عنوان داشت: در کشور بیش از ۲۲۵ هزار شهید از اول انقلاب تاکنون تقدیم اسلام و انقلاب شده اشت.

وی افزود: ۱۸۰ هزار نفر از این شهدا در دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و ۱۷ هزار نفر نیز شهید ترور، مدافع حرم و مرزها بوده اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: تعداد جانبازان کشور ۵۶۰ تا ۵۷۰  هزار نفر و تعداد آزادگان کشور ۴۳ هزار نفر است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ  فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه سازی آن در جامعه و توجه به جامعه ایثارگری و جانبازان و خانواده شهدا اظهار داشت: فداکاری ایثارگران بی نظیر بوده است.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه جامعه ایثارگری بر گردن ما حق دارد و ما در قبال ایثارگران و خانواده شهدا مسؤول هستیم.

گفتنی است، استان لرستان شش هزار شهید و ۱۸ هزار آزاده دارد./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات