۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۱۴۱۸۷
تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل:

خادمان نمازجمعه نگهبانان حریم اسلام هستند

تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل با اشاره به اهمیت خدمت در سنگر نمازجمعه، گفت: خادمان سنگر نمازجمعه نگهبانان حریم اسلام هستند و باید قدردان این فرصت خدمت باشند.
دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل دیدار اعضای ستاد نمازجمعه با تولیت مدرسه روحیه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی، تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل امروز در دیدار مسؤول و اعضای شورای مرکزی ستاد نمازجمعه بابل، با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه به فرمان امام راحل، گفت: نمازجمعه برکت های زیادی را نصیب جامعه اسلامی کرد و پیامبر گرامی اسلام(ص) با اقامه نخستین نمازجمعه، از این عمل سیاسی و عبادی به عنوان یک رسانه برای حضور جامعه اسلامی و پیام رسانی حکومت دینی بهره برد.

وی افزود: یکی از ثمرات مهم و ارزشمند نمازجمعه، ایجاد همدلی و نمایش قدرت جامعه اسلامی در برابر دشمنان است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بابل یکی دیگر از کارکردهای نمازجمعه را ایجاد بصیرت در آحاد جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: بیان مسائل مهم جهان و تحلیل سیاسی در خطبه های نمازجمعه موجب افزایش آگاهی و توجه امت واحده اسلامی به یکدیگر خارج از تعلقات جغرافیایی و ملیت ها می شود.

وی با تقدیر از خدمت صادقانه اعضای ستاد نمازجمعه در این سنگر سیاسی و عبادی، تصریح کرد: خدمت به نمازجمعه خدمت به قدرت اسلام و استحکام و پیوست دینی آحاد مومنین درجامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به روایتی در خصوص گماردن فرشتگانی در اطراف نمازجمعه از سوی خداوند متعال، خاطرنشان کرد: خادمان سنگر نمازجمعه نگهبانان حریم اسلام هستند و باید قدردان این فرصت خدمت باشند.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای جذب جوانان در خدمت به نمازجمعه تاکید کرد و گفت: دشمنان اهتمام خود را برای انحراف جوانان و دور کردن آن ها از دین و دینداری به کار بستند و مشارکت جدی و حضور قدرتمندانه جوانان و نوجوانان در مسیر نمازجمعه موجب رقبت بیشتر آن ها برای خدمت به اسلام و ایمن سازی آن ها در برابر نقشه های دشمنان می شود.

تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل به اهمیت نمازجمعه در روشنگری و رفع شبهات پرداخت و تاکید کرد: غرب با ترویج مسیحیت و ایجاد شبهات گوناکون علیه اسلام، سعی در جذب جوانان ما دارد و ابزارهای قوی رسانه ای و هزینه های سنگینی را در این عرصه به کار بسته است.

وی افزود: یکی دیگر از طرح های دشمنان اسلام، معرفی اسلام انحرافی و تکفیری در قالب وهابیت است که آل سعود پرچمدار اجرای این نقشه دشمنان و یارگیری برای تقابل در مقابل اسلام ناب و حقیقی معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی به جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی مواضع تند و تهدیدهای آل سعود علیه جمهوری اسلامی را ناشی از شکست های پی در پی آن ها در منطقه دانست و تصریح کرد: شکست های آل سعود در سوریه، عراق، یمن موجب شده است که آن ها دیوانه وار در پی تهدید جمهوری اسلامی بر بیایند و اگر آن ها اندک قدرتی داشتند، مسلمان یک لحظه در حمله به ایران دریغ نمی کردند.

وی ادامه داد: رمز پیروزی نظام اسلامی اسلامی ولایت فقیه است و این عامل نجات دهنده و عامل مهم قدرت ما در برابر دشمنان محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه بر لزوم تقویت جایگاه ولایت فقیه از سوی خادمان عرصه نمازجمعه شد و گفت: نهاد نمازجمعه نهادی زیر نظر مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است و از این رو خدمت به این سنگر خدمتی در مسیر رضایت حضرت ولی عصر(عج) محسوب می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات