۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۱۴۱۸۱

فلسطینیان از این پس در مسجد الاقصی نماز می خوانند

مراجع دینی فلسطینیان در کنفرانسی مطبوعاتی در قدس در بیانیه ای اعلام کردند با بازگشت اوضاع در مسجدالاقصی به حالت گذشته، از این پس در آن نماز خواهند خواند.
نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراجع دینی فلسطینیان اعلام کردند با بازگشت اوضاع مسجد الاقصی به وضع سابق، در آن نماز خواهند خواند.

مراجع دینی فلسطینیان در کنفرانسی مطبوعاتی در قدس در بیانیه ای اعلام کردند با بازگشت اوضاع در مسجد الاقصی به حالت گذشته، از این پس در آن نماز خواهند خواند.

آنان تصریح کردند ما همراه جوانان فلسطینی در دو هفته گذشته به سبب تدابیر امنیتی اشغالگران بیرون از مسجد الاقصی نماز می خواندیم زیرا دشمن اشغالگر صهیونیستی قصد داشت اراده مردم فلسطین و به طور خاص ساکنان فلسطینی قدس را بشکند اما مردم فلسطین در برابر آن ایستادند و اراده خود را به رخ دشمن کشیدند. مراجع دینی فلسطینیان تاکید کردند با تایید کمیته فنی مبنی بر اقدام دشمن اشغالگر به برچیدن تدابیر امنیتی صهیونیستی از اطراف مسجد الاقصی، از این پس داخل مسجد الاقصی نماز می خوانیم. آنان پیروزی مردم فلسطین را در برابر دشمن اشغالگر تبریک گفتند و از رسانه ها که لحظه ای از این موضوع غافل نشدند قدردانی کردند.

گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی حمله کردند

پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: لحظاتی پیش گروهی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت پلیس رژیم اشغالگر و یگان های ویژه آن به صحن مسجدالاقصی حمله ور شدند.

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: دهها فلسطینی در حال ورود به باب الاسباط در مسجد الاقصی هستند.

به گزارش شبکه العالم؛ مقامات اشغالگر صهیونیستی اجساد سه شهید فلسطینی را تحویل خانواده هایشان دادند، سه شهیدی که عملیات قدس اشغالی را رقم زدند. این عملیات به هلاکت دو نظامی اشغالگر منجر شد.

نظامیان اشغالگر همزمان همه پلها و پایه های دوربینها را از منطقه باب الاسباط جمع آوری کردند. این پلها و پایه ها پس از عملیات سه شهید فلسطینی در این منطقه نصب شده بود.

بازداشت هفده فلسطینی در کرانه باختری

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: نظامیان اشغالگر صهیونیستی 17 فلسطینی را در حملات پراکنده در کرانه باختری بازداشت کردند.

همچنین این شبکه تصریح کرد: هزاران نفر از مردم فلسطین در قدس اشغالی با وجود بر طرف شدن تمامی موانع و اقدامات رژیم صهیونیستی در مقابل درهای مسجد الاقصی باز هم نماز صبح خود را خارج از این مسجد خواندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای از رهبران سیاسی، مذهبی و محلی خواست تا از اقدامات و سخنان تحریک آمیز در مورد مناقشه صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها خودداری کنند و از رژیم صهیونیستی نیز خواست تا از خود خویشتن داری نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت‌المقدس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای اخراج کارکنان شبکه تلویزیونی الجزیره از فلسطین اشغالی خبر داد.

تشییع شهدای انتفاضه مسجد الاقصی در شهر ام الفحم

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: هزارن نفر از مردم فلسطین اجساد شهدای مسجد الاقصی را در شهر ام الفحم تشییع کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: محمود عباس ، رییس تشکیلات خود گردان فلسطین از سران و روحانیون فلسطینی خواست نشستی فوری برای بررسی آخرین تحولات مسجد الاقصی تشکیل دهند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: علماء و روحانیون فلسطینی به محل باب الاسباط در قدس اشغالی رسیدند.

این شبکه در خبری دیگر افزود: نظامیان اشغالگر پس از برداشتن موانع آهنی از مقابل باب الاسباط به نصب دور بین برای کنترل مردم اقدام کردند.

مردم فلسطین از ورود به مسجدالاقصی تا صدور بیانیه از سوی علمای قدس خود داری می کنند

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: فلسطینی ها از ورود به مسجد الاقصی تا صدور بیانیه از سوی علما و روحانیان قدس اشغالی امتناع کردند.

خوشحالی مردم فلسطین از پیروزی در برابر نظامیان صهیونیست

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: فلسطینی ها خوشحالی خود را از برداشته شدن ورودی های آهنی و دور بین هایی که در مقابل باب الاسباط مسجد الاقصی نصب شده بود ابراز کرده و جشن گرفتند.

این در حالی است که برداشته شدن موانع کار گذاشته شده به وسیله رژیم صهیونیستی نتیجه پافشاری فلسطینیان در برگزاری نماز در خارج مسجد الاقصی بوده است.

جنبش‌های حماس و فتح برگزاری تظاهرات گسترده مسلمانان را در روز جمعه علیه اقدامات امنیتی اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی خواستار شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس از قدس اشغالی، این دو جنبش بیانیه های جداگانه ای منتشر کردند. درحالیکه فتح خواستار برگزاری «روز خشم در سراسر فلسطین» شد، حماس گفته است این تظاهرات باید در کرانه باختری برگزار شود.

این موضوع نگرانی های رژیم صهیونیستی از احتمال برپایی تظاهرات های گسترده و بروز درگیری فلسطینیان با نیروهای امنیتی این رژیم را افزایش داده است./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات