۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۱۴۱۸۰
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی:

بی‌درنگی در تمسک به ولایت حقیقت سبقت در خیرات است

استاد حوزه حقیقت سبقت به‌سوی خیرات را حقیقت تعجیل بری حرکت به‌سوی ولایت توصیف کرد و گفت: حضرت معصومه(س) در الگوی سبک زندگی خود به بشریت اثبات کرد که یک انسان غیر معصوم می‌توان در یک‌زمان کوتاهی به مرزهای عصمت دست پیدا کند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی امروز در آیین سخنرانی پیام حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد در ادامه بررسی اصول بندگی در سبک زندگی اسلامی به تبیین اهمیت اندیشه در سیر الی الله پرداخت و عنوان کرد: سه عامل زمینه بیماری قلب انسان می‌شود.

کارشناس رسانه ملی شیطان، دنیا و هوای نفس را اصلی‌ترین زمینه سقوط انسان در سیر الی الله و بیماری قلب سلیم توصیف کرد و اظهار داشت: نتیجه این مثلث فتنه عجله و شتاب‌کاری مؤمن در امور است؛ بر این اساس شیطان شناسی یکی از اساسی‌ترین آموزش‌های قرآن به بشریت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) عجله در دست‌یابی به مصادیق مادی دنیا و کفران نعمت را اساسی‌ترین خدعه‌های شیطانی دانست و گفت: در نقطه مقابل قرآن کریم یک انسان موحد تربیت‌شده را چنین توصیف می‌کند که در امور خود از صبر و شکر نعمت برخوردار است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی دنیا را محل عبور از دنیا، هوای نفس و شیطان توصیف کرد و ابراز داشت: روح تمام خیرات که زمینه سبقت گرفتن برای رسیدن با خداوند متعال است را می‌توان در این حدیث جست‌وجو کرد که امام رضا(ع) فرموده است حقیقت خیرات ولایت‌پذیری ما اهل‌بیت(ع) است.

کارشناس رسانه ملی حقیقت سبقت به‌سوی خیرات را حقیقت تعجیل بری حرکت به‌سوی ولایت توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که دنیا و هوای نفس بر انسان سبقت نگیرد این در حالی است که قران کریم سبقت گرفتن از مثلث فتنه شیطان را تعجیل برای رسیدن به ولایت اهل‌بیت(ع) توصیف کرده است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این‌که تمسک به ولایت را حقیقت صیانت از سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: سبقت گرفتن به‌سوی امامت و ولایت رمز موفقیت مؤمن در بندگی خداوند متعال است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مؤمن در الگوی سبک زندگی قرآن به افق جنت ذات می‌اندیشد، گفت: در همراهی ولایت نباید لحظه‌ای درنگ کرد همچنان که در طول تاریخ می‌توان نتایج این اقدام را در حماسه‌های گوناگون مشاهده کرد.

وی به هجرت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و ادامه داد: هجرت قیام گونه حضرت معصومه(س) نمادی از بی‌درنگی در حمایت از ولایت است تا جایی که حماسه‌ای کربلا گونه را در تاریخ به ثبت رسانیدند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی بابیان این‌که سبقت گرفتن در همراهی ولایت حقیقت رستگاری مؤمن است، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در الگوی سبک زندگی خود به بشریت اثبات کرد که یک انسان غیر معصوم می‌توان در یک‌زمان کوتاهی به مرزهای عصمت دست پیدا کند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات