۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۱۴۱۷۸
امام جمعه رامشیر:

ترویج فرهنگ ولایت مداری راه برون رفت از گزند دشمنان است

حجت الاسلام معرف گفت: فرهنگ ولایت مداری و تبعیت از ولایت راه برون رفت از مشکلات و گزند دشمنان اسلام و انقلاب است.
معرف

حجت الاسلام غضبان معرف، امام جمعه رامشیر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) یک معنویت خاص و ویژه ای به کشور ما داده و مردم وقتی در این دو حرم اهل بیت حاضر می شوند، روحیه و معنویت مضاعفی می گیرند.

امام جمعه رامشیر در ادامه خاطرنشان کرد: دلدادگی و حضور مردم در امام زادگان به ویژه امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) سبب تجسم راه معصومین و بصیرت بالای آن ها خواهد شد و برعکس هروقت از این مسیر دور شوند از صراط مستقیم دور شده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر با اشاره به آیه قرآنی درباره توسل به اهل بیت و حرکت کردن در مسیر آن بزرگواران، تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا و این آیه از مصادیق حرکت کردن در مسیر اهل بیت و ولایت است.

حجت الاسلام معرف افزود: تبعیت از ولایت و امامت از اصول دین ما است و این حرم های اهل بیت مصادیق امامت در جامعه اسلامی هستند و بیانگر آن است که تابع ولایت فقیه باشیم.

وی با تبیین آثار مثبت فرهنگ ولایت مداری در کشور و جامعه اسلامی، اظهار داشت: اگر فرهنگ ولایت مداری و تبعیت از ولایت در میان مردم تقویت شود و همه به آن عمل کنند، قطعا کشور ما از گزند دشمنان بیمه خواهد شد.

امام جمعه رامشیر درباره بی اهمیتی مسؤولان به مقوله فرهنگ، گفت: مسؤولان فرهنگی کشور در رسیدگی به امور فرهنگی جامعه غفلت کردند، بر فرض مثال در  شهرستان رامشیر فقط به زبان خودمان فعالیت داشتیم و بودجه مصوبی برای این امور فرهنگی تعلق نگرفته و یا بسیار اندک است./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات