۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۴۱۶۸

تأکید آیت الله نجفی بر گسترش روابط میان ایران و عراق

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران خواستار افزایش روابط و تعامل این کشور با عراق شد.
حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جابری انصاری

به گزارش خبرگزاری رسا، ‌حسین جابری ‌انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران و عبدالرحیم ساداتی فر سرکنسول ایران در نجف با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار گفت: جهان اسلام با تهدیدات و خطرهای مختلفی روبروست و دشمنان در برابر ما صف آرایی کرده‎اند بنابراین مسلمانان با تقویت ارتباط خود با خداوند متعال باید وحدت خود را حفظ کنند.

وی افزود: عراق و ایران باید از همه ظرفیت‎های خود برای افزایش ارتباطات استفاده کنند و چنین اقدامی به صلاح و منفعت هر دو کشور است.

حسین جابری انصاری نیز پیروزی‎های اخیر مجاهدان عراقی علیه جریان تروریستی داعش را به حضرت آیت الله نجفی تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: رزمندگان عراقی با پشتوانه فتوای مراجع تقلید نجف اشرف، تروریسم را شکست دادند و جهانیان را برای ریشه کن کردن تروریسم امیداور کردند.

شعار مسؤولان باید خدمت به مردم عراق باشد

حضرت آیت الله نجفی همچنین در دیدار با جبار علی حسین اللعیبی وزیر نفت عراق و هیأت همراهش خاطرنشان کردند: حضور فرزندانم در خط مقدم نبرد با تروریسم و دستیابی به پیروزی‎های بزرگ که مورد تعجب و شگفت جهانیان شده است، مایه خوشحالی ماست و امیدواریم که مسؤولان نیز در این مسیر قدم بردارند و شعار خود را خدمت به مردم و عراق قرار دهند.

وی ادامه داد: ما به خوبی می‎دانیم که افرادی در داخل و خارج از کشور برای ایجاد فتنه و تنش در عراق تلاش می‎کنند و مانع از فعالیت‎های مسؤولان می‎شوند بنابراین باید برای رفع این مشکلات و سختی‎ها تلاش وافری انجام دهیم.

این مرجع تقلید اظهار داشت: ما از همه فعالیت‎ و پروژه‎ها نفتی که موجب ارتقای صنعت، پیشرفت عراق و حفظ محیط زیست می‎شود، حمایت می‎کنیم.

طلاب علوم دینی باید برای نشر معارف اسلامی تلاش وافری انجام دهند

وی در دیدار با جمعی از جوانان بصره با اشاره به جایگاه خانواده در تعالیم اسلامی گفت: بانوان و مادران جایگاه بسیاری والایی در دین مبین اسلامی دارند. خانواده‎ها باید با ارزش‎های اسلامی ارتباط داشته باشند و اعضای یک خانواده با محبت و مهربانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

حضرت آیت الله نجفی در دیدار با تعدادی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه (ع) در لبنان، علم آموزی را یکی از بهترین کارها دانست و اظهار داشت: طلاب باید در تحصیل علم تلاش بسیاری انجام دهند. علم با کوشش خستگی ناپذیر بدست می‎آید.

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی باید در مسیر نشر افکار و اندیشه‎های اسلام اصیل قدم بر دارند و مردم را به سمت خداوند سبحان دعوت کنند.

این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از خادمان آستان مقدس عباسی خواستار تلاش بیشتر آنان برای خدمت رسانی به زائران شد و گفت: مسؤولان آستان مقدس عباسی باید توجه داشته باشند که زائران از مناطق و کشورهای مختلف برای تبرک، زیارت و دعا به درگاه خداوند متعال به بارگاه مطهر حضرت عباس (ع) می‎آیند.

خادمان آستان مقدس عباسی نیز در پایان این دیدار گزارشی از آخرین فعالیت‎های این آستان را خدمت حضرت آیت الله نجفی ارائه کردند./۹۹۴/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات