۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۱۴۱۶۷
امام جمعه صیدون باغملک:

سازمان های مردم نهاد مسأله آتش به اختیار را برای مردم فرهنگ سازی کنند

امام جمعه صیدون باغملک گفت: سازمان های مردم نهاد در جهت بصیرت افزایی آحاد جامعه گام های مهمی را در قالب آتش به اختیار که همان امر به معروف و نهی از منکر است، بردارند.
امام جمعه صیدون

حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به مسأله مهم آتش به اختیار، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و فعالان فرهنگی در برخی از زمینه ها مانند محیط زیست و امثالهم موفق بودند اما این دایره فعالیت ها باید به مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر که آتش به اختیار بخش مهمی از آن است، گسترش یابد.

امام جمعه صیدون باغملک در ادامه ابراز داشت: تاثیر سازمان های مردم نهاد در برخی از امور جامعه از سازمان های اداری، بهتر نقش ایفا می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی درباره اهمیت به مقوله فرهنگ، تصریح کرد: درحال حاضر بیش از 20 نهاد فرهنگی رسمی در کشور وجود دارد اما با این حال موضوعاتی همچون، دوری از تجمل گرایی، فرهنگ اصیل اسلامی، تزریق حیا و عفت به بانوان و حتی مردان جامعه، هنوز به طور کامل در جامعه ما محقق نشده است.

حجت الاسلام بهمنی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نکته ای که درباره آتش به اختیار فرمودند فقط مختص قشر دانشجو یا طلبه نیست بلکه همه آحاد جامعه مسؤول در تبیین این مقوله برای مردم هستند و رابطه نزدیکی با امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی در تبیین آتش به اختیار و ارتباط این مقوله با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر همان فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آتش به اختیار است و چنین مقوله های فرهنگی را فقط به ارگانهای اداری و فرهنگی کشور محول نکنیم و به مطالبه عمومی تبدیل شود.

امام جمعه صیدون در ادامه افزود: خود مردم در جهت مبارزه با تجمل گرایی، مبارزه با بی حجابی، همدیگر را با زبان خوش و نصیحت مخفیانه و دلسوزانه خطاب قرار دهند تا آتش به اختیار صحیح و تمیز از دیدگاه رهبری محقق شود.

امام جمعه صیدون باغملک در پایان با اشاره به احادیث قدسی درباره امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: پیامبراکرم درباره امر به معروف و نهی از منکر می فرماید اگر همه عبادات را در یک کفه ترازو قرار و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهند، امر به معروف و نهی از منکر برتری دارد چرا که حضرت علی(ع) فرمود اگر درجامعه امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود، اشرار بر شما حاکم خواهند شد./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات