۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۱۴۱۶۶
کارشناس فرهنگی تأکید کرد؛

جامعه نیازمند احیای الگوهای قدسی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اهمیت نقش بانوان در تربیت دینی نسل آینده گفت: الگوگیری از سیره و منش زندگی  ائمه معصومین (ع) بستر مناسبی برای تربیت صحیح نسل آینده ساز جامعه است.
حجت الاسلام گرایلی

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک میلاد باسعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) ) ایشان را واسطه نوری و آیینه حضرت زهرا(س) دانست و گفت: سخنان چهارده امام معصوم در توصیف این بانوی بزرگ، نشان دهنده کرامات ایشان است که الگویی شایسته برای همه بشریت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده این دهه را فرصتی برای تبیین و تشریح بیشتر مقوله عفاف و حجاب در جامعه دانست و افزود: سعی شود در این ایام ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (ص) به خوبی برای دختران جوان تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد:روز دختر هم که چند سال است زینت بخش تقویم فرهنگی کشور شده مستلزم برنامه ریزی های هدفمند و اجراء مرحله ای بوده تا دخترانمان برکات این نامگذاری را حس کرده و خانواده ها و جامعه نیز فلسفه نامگذاری چنین روزی را با تمام ابعاد درک کنند.

حجت الاسلام گرایلی تاکید کرد: هر نامگذاری می تواند فرصتی برای احیای الگوهای قدسی ناشناخته، ارزش های معرفی نشده و عمدتا بالقوه و فراموش شده در آن ایام باشد و نهایتا ادامه این روند به نهادینه شدن انگاره ها و ارزش ها بیانجامد.

وی، حضرت معصومه(س) را الگویی کامل و شایسته برای دختران مسلمان معرفی کرد و بیان داشت: الگو گیری از اسوه های مکتب دین، بستر سعادت دنیا و آخرت و خوشبختی را برای دختران به ارنغان می آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به اهمیت نقش بانوان در تربیت دینی نسل آینده اشاره کرد و افزود: توجه بانوان به مساله مهم تربیت فرزندان و آشنا کردن آنان با سبک زندگی اسلامی با الگوگیری شایسته از مکتب دین محقق  می شود، چرا که الگوگیری از سیره و منش زندگی  ائمه معصومین (ع) بستر مناسبی برای تربیت صحیح نسل آینده ساز جامعه است.

حجت الاسلام گرایلی، طراحی یک الگوی مشخص از سبک زندگی حضرت معصومه (س) متناسب با ضرورت های کنونی برای دختران، متمرکز کردن افراد صاحب فکر، پردغدغه و هوشمند و فعال و بصیر نسبت به ضرورت های و نیازهای جامعه، شناسایی افراد مستعد، آموزش افراد مستعد جهت فعالیت های تئوریک مورد نیاز، شناسایی شاخص های بومی منتاسب و معین با مرکز و هدف های مذکور را از مهم ترین نیازهای شکل گیری مرکزی با محوریت تبیین چارچوب های سبک زندگی دختر مسلمان ذکر کرد.

وی با اشاره به شخصیت حضرت معصومه(س) تصریح کرد: شخصیت ایشان از شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ شیعه است که در زیارتش آمده که شأن و مرتبه‌ای از ولایت ائمه اطهار(ع) را دارا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) در پیروی از امام زمانش، افزود: ارزش هر فردی به شناخت امام زمانش و حرکت در مسیر اهداف امام است و حضرت معصومه(س) الگوی بی‌مانندی در این زمینه بودند که نمونه آن کمتر در عصر ائمه اطهار(ع) وجود داشته است.

حجت الاسلام گرایلی بیان داشت: شاید قوی‌ ترین دلیل، واسطه نوری و جلوه حضرت زهرا(س) در وجود حضرت معصومه(س) باشد و چون حضرت فاطمه(س)، محور و ام‌الائمه بودند و نور اهل بیت(ع) از نور فاطمه(س) و حجت خدا بر اهل بیت(ع) بودند، این جلوه‌ها و فیوضات در آیینه وجود حضرت معصومه(س) گذاشته شده باشد./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات