۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۴۱۶۳
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خوزستان خبر داد؛

برگزاری جشن میلاد امام هشتم در ۲۰ امامزاده خوزستان

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، گفت: همزمان با دهه کرامت امسال در ۱۴ بقعه استان برنامه بزرگداشت امامزادگان و در ۲۰ بقعه دیگر جشن میلاد امام رضا(ع) برگزار می شود.
اوقاف و امور خیریه میلاد امام رضا

حجت ‌الاسلام مرتضی فرهادی ‌نژاد، معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت ابراز داشت: اداره اوقاف در رابطه با دهه کرامت طبق روال سال های گذشته برنامه هایی دارد که در 65 بقعه متبرکه برنامه های جشن این دهه را به فراخور هر بقعه ای برگزار خواهد کرد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان با بیان اینکه طی برنامه ریزی های صورت گرفته خادمان رضوی در بقاع متبرکه حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: ان شاء الله با حضور خادمان در بقاع متبرکه مردم از فیوضات امام هشتم بهره مند خواهند شد؛ در ضمن ناگفته نماند که روز پنجم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ برادر امام رضا(ع) خواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پنجم ذی القعده به واسطه حضرت شاهچراغ روز بزرگرداشت امامزاده ها نامگذاری شده است، افزود: در 14 بقعه استان برنامه بزرگداشت امامزادگان و در 20 بقعه دیگر جشن میلاد امام رضا(ع) را برگزار خواهیم کرد؛ هر چند که به علت افزایش دما برنامه های ما تحت الشعاع قرار گرفته اند.

حجت الاسلام فرهادی نژاد برنامه شاخص استانی در روز بزرگداشت امامزادگان را بزرگداشت حضرت سبزقبا در دزفول بیان کرد و گفت: این برنامه همزمان با جشن میلاد امام هشتم و با حضور مسؤولان استانی برگزار خواهد شد و امسال اعزام مبلغان را با توجه به طرح نشاط معنوی تابستانه و تقارن آن با دهه کرامت در برنامه هایمان گنجانده ایم.

وی ادامه داد: حدود 50 مبلغ بومی اعزام شده اند که همزمان به پوشش برنامه های دهه کرامت و طرح نشاط معنوی می پردازند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان در پایان با اشاره به گرمی هوا و کاهش ساعات اداری در استان ابراز داشت: در بقاع متبرکه پاسخگوی مردم هستیم و از آنها برای بهره گیری از فضای معنوی بقاع دعوت می کنیم./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات