۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۱۴۱۵۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

تمایل به اشرافی گری از دلایل بی رغبتی به فرزندآوری است

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به رغبت کمتر والدین به فرزندآوری، گفت: برخی عوامل اقتصادی را دلیل این کار عنوان می کنند که این امر ناشی از تغییر زندگی افراد به سمت اشرافی گری است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز امروز 5 مرداد در گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت در مشهد گفت: برخی ایرادات بدون بررسی نسبت به خشونت در اسلام وجود دارد.

وی در ادامه به پاسخ شبهاتی درباره متفاوت بودن سن تکلیف دختران و پسران، چرایی قطع کردن دست دزد و متفاوت بودن ارث زنان و مردان پرداخت و افزود: اسلام برای همه احکام دلایل قوی دارد.

رییس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان توصیه هایی به مربیان مهدویت پرداخت و گفت: شما به این موضوع که فقط مربی هستید اکتفا نکنید و به سواد های مقطعی راضی نشوید چرا که در اسلام فارغ التحصیل نیست.

وی افزود: همیشه در حال علم آموزی و مطالعه باشید، به مطالب مهم توجه کنید و یا کتاب هایی بخوانید که نویسنده آن سابقه زیادی داشته باشد و شما مربیان مهدویت حرفهایی بگویید که عرف متوجه شود یعنی دین را آسان و روان بگویید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به علم آموزی به صورت مداوم تصریح کرد: علم فقط به حوزه و دانشگاه وابسته نیست بلکه اینها بستری است که افراد مطالعه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد نسبت به کسانی که تحصیل را بهانه ای برای ازدواج نکردن عنوان می کنند، اظهار کرد: در واقع ازدواج یک نیاز طبیعی و ضرورت است و نیاز به روانشناسی ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: ازدواج جوانان هم ربطی به همسان بودن سواد آنها ندارد چرا که اگر چنین بود همسران مراجع تقلید باید همسطح ایشان بودند و اجتهاد داشتند در حالی که چنین نیست.

وی  با اشاره به رغبت کمتر والدین به فرزندآوری گفت: برخی به بهانه ناتوانی در تربیت فرزندان زمانی که تعداد آنها بیشتر می شود به این کار رغبت نشان نمی دهند و یا عوامل اقتصادی را دلیل این کار عنوان می کنند که این امر ناشی از تغییر زندگی افراد به سمت اشرافی گری است که  مقدار زیادی از پول های خود را بیخود خرج می کنند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات