۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۱۴۱۴۸
با تجلیل از نفرات برگزیده؛

دومین جشنواره علمی اساتید حوزه خواهران پایان یافت

اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران سراسر کشور با حضور ۱۷۲ نفر از اساتید برگزیده حوزه علمیه خواهران برگزار شد.
مدیریت حوزه علمیه خواهران اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه «دومین جشنواره علمی اساتید الگوهای برتر تدریس» ویژه اساتید خانم فقه، اصول و احکام مقطع سطح 2 حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز با حضور و سخنرانی آیت الله عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه و حجج اسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران و مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

 در ابتدای این نشست خالقی معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد سال گذشته آموزشی حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: در بحث فعالیت های علمی عملکرد مناسبی داشته ایم ولی در بحث تربیت و اخلاق اساتید طرح هایی را دنبال می کنیم تا بتوانیم آموزش هی اخلاقی مناسبی برای اساتید داشته باشیم.

وی در رابطه با برنامه های معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران برای سال آینده ابراز داشت: ارائه بسته های کمک آموزشی و پشتیبانی های بیشتر از استاید؛ تثبیت جایگاه اساتید در حوزه های علمیه خواهران، رتبه بندی آموزشی مدارس، رتبه بندی اساتید، تکمیل دوره های مهارتی و استفاده بیشتر از فناوری و تکنولوژی آموزشی از مهمترین برنامه های اینمعاونت برای سال آینده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بر تأثیر زیاد اساتید بر تربیت طلاب اشاره کرد و گفت: ما با تغییراتی که در نظام آموزشی حوزه انجام داده ایم نتوانسته ایم ارتباط میان استاد و طلبه را حفظ کنیم و این آسیبی برای تربیت طلاب شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که  ما نمی توانیم نسبت به مشکلات فکری و اخلاقی طلبه ها بی تفاوت باشیم، گفت: ما نمی توانیم استاد باشیم و به طلبه ها آرامش ندهیم و او را از انحراف دور نکنیم و اگر این کار را نکنیم چه فرقی بین ما و دیگر نظام های آموزشی است و اگرچه که باید از مرید و مراد بازی هم دوری کرد.

وی گفت: هر تدریس و مباحثه ای نیاز به برنامه و مراقبت دقیق دارد و ما اگر می خوهیم سهم حوزه های علمیه خواهران را در جهان بالا ببریم نیازمند تقویت بنیه علمی طلبه ها هستیم و این به اساتید بر می گردد زیرا بزرگترین سهم را در تربیت اساتید دارند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) به ویژگی های استاد اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه علمیه باید به شأن والای استادی باور داشته باشند زیرا حوزه های علمیه در حقیقت پادگان امام زمان(عج) است و هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به سربازان امام زمان(عج) وجود ندارد.

وی بر لزوم تواضع و احترام استاد و شاگرد نسبت به همدیگر تأکید کرد و افزود: تفاخر و تکبر استاد از مهمترین صفات رذیله ای است که مانع از جای گرفتن علم در قلب استاد دارد و اساتید باید خود را از این دو صفت جدا کنند تا بتوانند نقش استادی را به خوبی ایفا کنند.

گفتنی است در این نشست از نگاره انجمن های علمی اساتید حوزه های علمیه خواهران و همچنین پورتال جامع اساتید رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از برگزیدگان این جشنواره با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات