۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۱۴۱۴۴
آیت الله سیدان:

پوشش اسلامی زن و جامعه را از آسیب ها مصون می دارد

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید براینکه عفاف و حجاب از مسائل مسلم و قطعی اسلام است، گفت: پوشش اسلامی کاملا هماهنگ با عقل و سبب صیانت جامعه و نیز خود بانوان در مسیر زندگی است.
دیدار جمعی از طلاب با آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان از علمای حوزه علمیه خراسان، صبح امروز در نشست «فقه پوشش اسلامی در اماکن متبرکه» در تالار اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت هم اندیشی صاحب نظران پیرامون اصلاح وضعیت عفاف و پوشش اسلامی در جامعه گفت: عفاف و حجاب از مسائل مسلم و قطعی اسلام است؛ از سوی دیگر حرمت اماکن متبرکه و حرم های معصومین(ع) و امامزادگان به خاطر انتساب به اولیای حق، امری مبرهن و مسلم است.

وی حرم های مطهر اهل بیت(ع) را فراهم کننده زمینه حفاظت مکتب اسلام دانست و افزود: مکتب بی نظیر و جامع اسلام بر چندپایه استوار است که از آن جمله، مراجع تقلید و شخصیت های متخصص دین و نیز اماکن مقدسه هستند که سبب جلب توجه مردم به خداوند و حقایق عالم و در نهایت سعادت بشر می شوند.

آیت الله سیدان، تعظیم اماکن مقدسه را از مصادیق تعظیم شعائر الهی برشمرد و تصریح کرد: امامزاده ها نیز نقش بسیار مهمی در اصلاح اجتماعی از جمله موضوع عفاف و حجاب و ترویج اصول و معارف دین دارند و افرادی که به این اماکن می آیند اغلب زمینه و امادگی معنوی برای دریافت مطالب حق پیدا می کنند.

وی با تأکید براینکه پوشش اسلامی کاملا هماهنگ با عقل و سبب صیانت جامعه و نیز خود بانوان در مسیر زندگی است، ابراز امیدواری کرد: برنامه هایی از این دست در شناسایی راهکارهای ترویج عفاف وحجاب در جامعه مفید واقع شود.

گفتنی است نشست «فقه پوشش اسلامی در اماکن متبرکه» که با حضور نمایندگان تولیت های آستان های مقدس در مشهد برگزار شد، پیش نشست همایش ملی زیارت و عفاف؛ نقش آستان های مقدس در ترویج سبک زندگی عفیفانه است./930/پ202/ب1

ارسال نظرات