۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۱۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مردم در بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی حرم های مطهر از مسؤولان جلوتر هستند

آیت الله عالمی با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی معنوی حرم اهل بیت(ع) که تاکنون بیشتر به صورت مردمی صورت گرفته است، گفت: مسؤولان نباید از فرصت حضور خودجوش و میلیونی مردم در اماکن متبرکه غفلت کنند.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی معنوی وجود حرم های مطهر اهل بیت(ع) و امامزادگان در ایران گفت: یکی از مؤلفه های موثر در تقویت ظرفیت حرم های مطهر، اجر و ثواب زیارت است که به ویژه برای امام رضا(ع) اجر و ثوابی که در روایات ذکر شده بالاتر از چندین هزار حج مقبول است.

وی افزود: در زمینه اهمیت زیارت حضرت معصومه(س) نیز روایات متعددی از جمله از امام صادق(ع) و امام جواد(ع) ذکر شده است که هر که ایشان را در قم زیارت کند، خدا بهشت را بر او واجب می کند. از سوی دیگر به برکت این مرقد نورانی، حوزه علمیه در قم شکل گرفته که چراغ نورانی معارف تشیع و منبع صدور آن به اقصی نقاط جهان است.

آیت الله عالمی با اشاره به حضور سالانه میلیون ها زائر در حرم های مطهر واقع در کشور گفت: اهل اندیشه در جامعه باید معنا و مفهوم زیارت را تبیین کنند تا مردم بیش از پیش برای زیارت راغب شوند و بدانند چه حظ و نصیبی در زیارت به آن ها می رسد. از سوی دیگر، زیارت از عقاید مسلم مذهبی است و بسیاری مشکلات مادی و معنوی زندگی مردم با دعا و توسل در این مکان های شریف گره گشایی می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی معنوی حرم اهل بیت(ع) که تاکنون بیشتر به صورت مردمی صورت گرفته است، افزود: مردم وقتی سررشته کار معنوی از جمله زیارت را پیدا می کنند آن را ادامه می دهند و مسؤولان باید این فرصت را غنیمت بدانند.

وی در ادامه به نقش حرم های مطهر در دستیابی جامعه به ثبات فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر راهکار معضلات جامعه به درستی از منابع وحی و اهل بیت(ع) و  بدون الودگی به اندیشه های مادی و سکولاریستی برداشت شود، مهندسی فرهنگی به بهترین شکل ممکن جواب می دهد.

آیت الله عالمی تأکید کرد: باید باور کنیم کار فرهنگی بهترین راه نجات از مشکلات پیش روی جامعه است اما نباید صرفا از آیینه مادیات و معیارهای ظاهری که بخش زیادی از آن ها از سوی مخالفان اسلام القا می شوند، دنبال راهکارهای حل مشکلات نباشیم./930/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات