۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۱۴۱۲۸
امام جمعه شادگان:

نماز جمعه عامل وحدت و آرامش جامعه است

حجت الاسلام شرفی با بیان این که نماز جمعه از فرایض الهی است، گفت: نماز جمعه عامل همبستگی، وحدت و آرامش مردم است.
شرفی

حجت الاسلام سیدمجید شرفی، امام جمعه شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب، اظهار داشت: نماز جمعه یکی از مظاهر مهم ایمان، تقوا و همچنین وحدت است و این فریضه الهی مایه برکات فراوانی در کشور ما شده است.

امام جمعه شادگان ابراز داشت: نماز جمعه یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که از سوی امام خمینی(ره) پایه گذاری شد و مقام معظم رهبری هم توجه خاصی به مسأله نماز جمعه دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان درباره تاثیرات مثبت نماز جمعه در جامعه، بیان داشت: نماز جمعه برکات فراوانی در جامعه ما داشته و دارد که می توان به مسائلی همچون فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی سیاسی و همچنین وحدت آحاد جامعه، اشاره کرد.

حجت الاسلام شرفی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که سنگر نماز جمعه سنگری زوال ناپذیر و شکست ناپذیر خواهد بود چرا که این فریضه الهی عامل ایجاد همبستگی میان دل ها و عامل اطمینان وآرامش مردم شده است.

وی با توصیه به برخی از ائمه جمعه جوان، تصریح کرد: ائمه جمعه محترم ما باید در خطبه اول تاکید ویژه ای بر مسائل متنوع همچون تقوا، ایمان، تقویت ارتباط مردم با خدا و احادیث اهل بیت را سرلوحه کاری خود در این خطبه عبادی و معارفی قرار دهند.

امام جمعه شادگان در ادامه افزود: در خطبه دوم ائمه جمعه بر مسائل سیاسی و اجتماعی روز اشراف کامل داشته باشند که در جهت بصیرت افزایی جامعه براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب، نقش بسزایی ایفا کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان در پایان گفت: مردم انقلابی و اسلامی ما نماز جمعه که فریضه الهی است را نگه دارند و باشرکت پرشور خود دراین پایگاه وحدت جهان اسلام، آن را حفظ کنند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات