۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۱۱۶

نگاهی به کتاب ارزشمند «اسرار حج» + دانلود گزیده کتاب

مطالب این کتاب برگفته از بیانات فقیه عالیقدر حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی دامغانی (قدس سره) است.
اسرار
دانلود فایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات دلیل ما کتاب ارزشمند «اسرار حج»، برگفته از بیانات فقیه عالیقدر حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی دامغانی (قدس سره) را منتشر کرده است.

آیت الله محمد رضا مهدوی دامغانی (م 1382 ش) طی جلساتی در سال 1373 شمسی در مشهد مقدس برای جمعی از فضلا، محققان و دانش پژوهان به تبیین برخی از ابعاد و زوایای این ضیافت الله پرداخته و اکنون کتاب «اسرار حج» که اقتباسی از بیانات ایشان است، به همت محمدجواد مهدوی دامغانی تدوین گردیده استدر  .این کتاب در چهار بخش زیر به رمز و رازها، آموزه ها و آثار تربیتی حج و عمره پرداخته است:

 1   . در بخش اول با عنوان «در سایه سار حج» به معنای حج و برتری آن بر بعضی از مستحبات و جایگاه مهم حج در دین اسلام و ... پرداخته شده است؛

 . 2  در دومین بخش آثار، برکات و برتری های حج مانند افزایش مال، سلامتی و تندرستی، آمرزش وابستگان. همچنین وِیژگی های حج مقبول و اقسام حاجیان و نمایان شدن آثار حج در داشتن تقوا ، توبه ، رهایی از دنیا و ... مطرح شده است؛

. 3  در بخش سوم  چرایی و چگونگی اعمال حج و عمره و دلایل اعمال این سفر معنوی بیان شده است.

 . 4  در بخش چهارم به شهر زیارتی مدینه منوره که مضجع حضرت خاتم الانبیاست و  مناجات با حضرت، توسل به ائمه بقیع (علیهم السلام) و زیارت حضرت زهرا (علیها السلام) پرداخته شده است.

شرح حال  آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی دامغانی:

  آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی دامغانی فرزند آیت الله حاج شیخ محمد کاظم دامغانی از علما و بزرگان مشهد، پس از گذراندن دوران نوجوانی، وارد حوزه علمیه شد و از محضر علما و بزرگان حوزه علمیه مشهد استفاده نمود. وی ادبیات عرب را نزد ادیب نیشابوری آموخت و در سال ١٣٧٠ قمری به فراگیری سطوح (معالم، قوانین و شرح لمعه) در محضر آیات شیخ عبدالنبی کجوری و حاج میرزا احمد مدرس یزدی پرداخت.
آیت الله مهدوی دامغانی در سال ١٣٧٣ قمری، سطوح عالیه (رسائل، مکاسب و کفایه) را از محضر پدر بزرگوارش و آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی فرا گرفت و هم زمان به تدریس ادبیات و دروس سطح پرداخت. با ورود آیت الله العظمی میلانی به مشهد مقدس، ایشان به درس خارج فقه و اصول آن فقیه بزرگ راه یافت و تا پایان عمرش، به مدت ٢٢ سال از محضر معظم له بهره مند گردید.

وی از سال ١٣٩٠ قمری به تدریس درس خارج فقه و اصول پرداخت و شاگردان بسیاری را تربیت کرد. او همزمان به اقامه جماعت در مسجد الحجه و درس تفسیر قرآن جهت عموم مردم پرداخت که تا آخرین روزهای عمر شریفش ادامه داشت.
آیت الله مهدوی دامغانی نزدیک به ٤٠ سال در شب های شنبه به تفسیر قرآن کریم اشتغال داشت که دوره اول آن ٣٤ سال به طول انجامید و در ابتدای دوره دوم تفسیر بود که بر فراز منبر، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتشارات دلیل ما کتاب ارزشمند «اسرار حج» را به اهتمام نوه ایشان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد مهدوی دامغانی در 668 صفحه وزیری و قیمت 35000 تومان در سال 1395 منتشر کرده است. علاقه مندان می توانند گزیده کتاب را نیز از از فایل ضمیمه دریافت کنند./ ۹۲۵/ ت ۳۰۳/ ش

برای تهیه متن از سایت انتشارات دلیل ما و سایت http://www.sadoghi.ir/ استفاده شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
http://rasanews.ir/Original/1397/04/17/FIL18370896.pdf
1
0
ناشناس
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
این دانلود کتاب توحید مفضل است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
عجب سعادتی در منبر تفسیر قرآن کریم به رحمت خدا رفتند ان شاالله ماجور باشند و مورد لطفحضرت رسول اکرم باشند
2
0