۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۱۴۰۹۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انقلابی بودن شاخصه اصلی حوزه علمیه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، انقلابی بودن را شاخصه اصلی حوزه علمیه در طول تاریخ برشمرد و گفت: حوزه های علمیه همواره دردفاع از اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده اند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه در نوشهر با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از این دو امام بزرگوار به عنوان نعمتی برای ملت ایران یاد کرد.

وی با بیان این که به برکت وجود این دو شخصیت بزرگ جهان هستی، ایران اسلامی از یک نورانیت خاصی برخوردار است، افزود: وجود بارگاه مطهر این دو شخصیت بزرگ در شهرهای قم و مشهد یک نورانیت خاصی به کشورمان بخشیده است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه وجود این دو امام بزرگوار به جایگاه ارزشمندی در جهان دست یافته است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بیشتر از این ها از معنویت و نورانیت حاصل از حضور مرقد و بارگاه این امام در کشورمان بهره گیریم.

حجت الاسلام مشایخ به جایگاه ارزشمند حضرت معصومه(س) اشاره کرد و با بیان این که این بانوی نمونه اسلام نماد تقوا،‌ پاکدامني و مقاومت است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی آن حضرت بهترین الگو برای دختران و بانوان جامعه اسلامی است تا در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار گیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که قم در سایه وجودی حضرت معصومه(س) به پایگاه ترویج دین و ارزش های اسلامی در جهان اسلام تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز قم نماد دینداری و ولایت مداری ملت بزرگ ایران در جهان است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که بسیاری از علما و بزرگان دینی از کرامت های حضرت معصومه(س) در قم بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: وجود مراجع و علمای بزرگ جهان اسلام در قم به برکت وجودی آن بانوی نمونه اسلام است که باید قدردان این چنین شخصیت بزرگی باشیم.

امام جمعه نوشهر یکی از شاخصه های مهم ملت بزرگ ایران را ولایت مداری مردم کشورمان عنوان کرد و گفت: ولایت پذیری تبعیت محض از امام معصوم(ع) است و امروز کسی که خود را شیعه می داند باید در رفتار و کردار خود نیز از سیره اهل بیت(ع) بهره گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز جامعه دینی نباید لحظه ای از معارف تعالی بخش اهل بیت(ع) فاصله گیرد، خاطرنشان کرد: دور شدن از سیره ائمه معصومین(ع) خسارت های جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین عامل اقتدار و عزت یک ملت است، گفت: عده ای در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دین و ارزش های اسلامی عامل عقب ماندگی و عدم وپیشرفت ملت ها می دانستند، اما امروز می بینیم ملت ایران در سایه دین به یک ملت با عزت و مقتدر در کشور تبدیل شده اند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز دین در همه بخش های کشورمان ساری و جاری است، خاطرنشان کرد: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری نظام اسلامی در گرو حاکمیت دین در جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر توجه حوزه های علمیه به مسائل تهذیبی و قرآنی تصریح کرد: امروز مدیران مدارس علمیه باید در کنار مسائل علمی و آموزشی توجه به اخلاق و قرآن را نیز مورد نظر قراردهند.

حجت الاسلام مشایخ به رسالت مهم حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که حوزه باید طلابی متعهد و انقلابی پرورش دهد، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی برای دفاع از دین و انقلاب نیازمند طلابی ولایت مدار و انقلابی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه رسالت جهانی کردن فرهنگ اهل بیت(ع) را عهده دار است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود به منظور گسترش دین در جامعه استفاده کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه حوزه علمیه را پرچمدار معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی دانست و افزود: این مرکز دینی نماد تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است که باید قدردان خدمت در این مجموعه ارزشمند باشیم.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که حوزه علمیه همواره پیشگام در دفاع و حراست از دین و ارزش های ناب اسلامی بوده است و در این مسیر هیچ گاه لحظه ای درنگ نکردند، افزود: امروز نیز حوزه و روحانیت بدون هیچ چشم داشتی در صف نخست مدافعان اسلام و انقلاب قرار دارند.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر، انقلابی بودن را شاخصه اصلی حوزه علمیه در طول تاریخ برشمرد و تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره در دفاع از اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده اند و همواره دفاع از انقلاب را رسالت اصلی خود دانسته و می دانند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات