۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۱۴۰۸۸
مسؤول گروه تبلیغی جهاد نوین مطرح کرد؛

تولید محتواهای دینی در حوزه کودک بدون حمایت های دولتی

مسؤول گروه تبلیغی جهاد نوین از تولید محصولات دینی در حوزه کودک توسط این گروه خبر داد و از نبود حمایت دولتی در تولید محتواهای دینی انتقاد کرد.
حجت الاسلام مهدی زاده مجری کودک و نوجوان

حجت الاسلام محمدجواد امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های گروه تبلیغی جهاد نوین عنوان کرد: آغاز فعالیت های این گروه تبلیغی از سال 84 بود اما از سال 88 ثبت این گروه تبلیغی انجام شد و با تعدادی از طلابی که در برنامه های راهیان نور همکاری داشتیم، سعی کردیم فعالیت های تبلیغی و فرهنگی خود را شکل جدی تری بدهیم.

وی افزود: به همین منظور فعالیت هایی را در حوزه کودک آغاز کردیم و توانستیم با راه اندازی کارگاه تولید اسباب بازی کودک، محصولات فرهنگی و دینی در این عرصه را وارد بازار کنیم.

مسؤول گروه تبلیغی جهاد نوین تصریح کرد: پایگاه اینترنتی کودک با نام کودکانه توسط این گروه تبلیغی راه اندازی شده است و همچنین در راستای فعالیت های خود چند کتاب را چاپ کرده و به بازار محصولات فرهنگی حوزه کودک عرضه کرده ایم.

وی استقبال از آثار تولیدی را مناسب توصیف کرد و گفت: استقبال بسیار خوبی از تولیدات فرهنگی و دینی که توسط این گروه به بازار عرضه شد توسط مردم صورت گرفت و یکی از کتاب های ما نیز در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان کتاب برتر برگزیده شد و آموزش و پرورش نسخه های زیادی از آن خریداری کرد و در اختیار دانش آموزان قرار داد.

حجت الاسلام امینی اضافه کرد: در فضای مجازی نیز چندین کانال تلگرامی با موضوعات تخصصی حوزه کودک راه اندازی کرده ایم و همچنین سامانه هاتف نیز از سال 91 با هدف ارسال محتواهای فرهنگی و دینی راه اندازی شد که ابتدا در بستر همراه اول و سپس ایرانسل به تولید محتوای دینی پرداختیم و در حال حاضر روزانه بیش از 400 هزار پیامک در 108 موضوع مختلف به مخاطبان خود ارسال می کنیم.

وی تأکید کرد: عروسک هایی نیز در راستای حرکت دارا و سارا تولید کردیم و همچنین تولیداتی با موضوع راهیان نور مانند تولید تانک، لندکروز و آرپیچی گلوله انداز که تا فاصله 15 متری قابل پرتاب دارد از دیگر تولیدات ما است.

مسؤول گروه تبلیغی جهاد نوین ابراز کرد: ساخت تعداد زیادی از تندیس ها، کاردستی های کوچک برای کودکان دبستانی و تعداد زیادی پازل با موضوعات دینی و مذهبی از دیگر تولیدات گروه تبلیغی جهاد نوین است.

وی با انتقاد از دولت در زمینه بی توجهی به تولیدات مذهبی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت با فعالیت مذهبی در فضای مجازی برخورد خوبی ندارد و جلوی بالک های مذهبی ما را گرفته است و در حالی که در بین 8 شرکتی که در کشور به تولید محتوا در بستر همراه اول می پردازند، تنها شرکتی که محتوای دینی و مذهبی تولید می کند شرکت هاتف است اما چون نگاه دولت به این موضوع نگاه اقتصادی است و ما برای دولت درآمدزا نیستیم بالک های ما را مسدود کرده و اجازه ارسال پیامک نمی دهد.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: در سال 92 تا 94 روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار پیامک ارسال می کردیم که امروز این تعداد به 400 هزار پیامک کاهش پیدا کرده است و این حرکت از جانب دولت بسیار ناپسند و نامناسب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جانب دفتر تبلیغات نیز هیچ حمایتی از ما صورت نگرفته است و فقط در جلساتی که گفته اند حضور پیدا کرده ایم و بارها درخواست کتبی دادیم که مسؤولان از مجموعه ما و کارگاه تولید اسباب بازی که به صورت خودکفا توسط جمعی از طلاب راه اندازی شده است بازدید کنند که متأسفانه هیچ ترتیب اثری داده نشد اما توانستیم گزارش کار خود را به حضرات آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی، صافی گلپایگانی و سبحانی و همچنین دفتر رهبری بدهیم و خوشبختانه فعالیت های ما مورد استقبال این مراجع قرار گرفت./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات