۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۱۴۰۷۵
مدیر کل اوقاف و خیریه استان قزوین:

حضور در اماکن متبرکه انگیزه‌ای برای تقویت ایمان است

مدیر کل اوقاف و خیریه استان قزوین گفت: حضور در حرم رضوی و حرم حضرت معصومه(س) و سایر اماکن متبرکه برای تقویت ایمان انگیزه ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و خیریه استان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به تاثیر حضور حرم رضوی و حضرت معصمومه(س) و امامزادگان در ترویج معنویت گفت: با توجه به ارادت مردم به اهل بیت(ع)، جایگاه بالای ولایت و امامت، تاکیدات موجود در دین و اعتقادات مردم حضور در این اماکن متبرکه احساس معنویت عجیبی را در انسان ایجاد کرده و برای تقویت ایمان انگیزه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی بخشی از عقاید ما که از نظر عقلی تایید شده به پشتوانه احساسی نیز نیازمند است و حضور در اماکن متبرکه و زیارت بخشی از این نیاز را تامین می‌کند.

حجت الاسلام عادل تاکید کرد: افراد با صرف حضور گرایش به دعا، نماز و معنویت پیدا می‌کنند و آثار پس از خروج در آنها با پیش از آن متفاوت خواهد بود.

وی درباره جهت گیریهای مسؤولان فرهنگی در بهره بردن از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) ابراز داشت: این نکته دارای اهمیت بسیار است که جهت گیری و سیاستها باید به گونه‌ای باشد که جنبه دولتی صرف پیدا نکند و از معنویت خارج نشود، خود مردم تاکنون به این مکانها گرایش داشته‌اند، با این حال در زمان حاضر با وجود سیل شبهات نقش مسؤولان فرهنگی افزایش می‌یابد.

مدیر کل اداره اوقاف و خیریه استان قزوین در ادامه توضیح داد: در زمان حاضر شبهات به مقدار زیاد وجود دارد و هر فردی با آنها مواجه می‌شود، برای مقابله با این شبهات که زیارت و توسل را با استدلال های به ظاهر منطقی و عقلی، یا با تمسخر و داستان های خنده دار زیر سوال برده و سعی دارند به ذهن و عمق اعتقاد افراد به زیارت و ولایت نفوذ کنند، لازم است پادزهر موجود بوده و با آنها مبارزه شود که بخشی از این کار به عهده متولیان این فضاهای متبرکه و مسؤولان است.

وی سپس با اشاره به میزان بهره بردن از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) ابراز داشت: به طور قطع ما باید از ظرفیتها بیش از این استفاده کنیم.

حجت الاسلام عادل درباره راه رسیدن به انسحام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی خاطر نشان کرد: فرهنگ مقوله‌ای بسیار وسیع بوده و نظرات مختلفی در این باره وجود دارد، اما باید مبنایی را برای نظرات خود قرار دهیم و آن آموزه‌های اسلامی است که بسیار غنی بوده و در موضوعات مختلف دارای فکر و ایده است.

وی در پایان گفت: البته لازم است به روز بودن و درنظر داشتن مقتضیات زمان نیز مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا مبنا قرار دادن آموزه‌های اسلام اصیل سبب انسجام و ثبات فرهنگی می شود./955/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات