۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۱۴۰۷۳
مولاوردی:

وضعیت زنان شاغل در بخش‌های خصوصی نگران کننده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، وضعیت زنان شاغل در بخش‌های خصوصی و غیر رسمی را نگران کننده دانست.
مولاوردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، شب گذشته در آئین آغاز اشتغال زایی زنان که در روستای اسلام آباد شهرری برگزار شد، گفت: اشتغال زایی بانوان در راستای توانمندسازی آنان ابتدا به صورت پایلوت در شهرری پیاده و امروز درصدد ملی کردن این طرح در کل کشور هستیم.

وی  مدعی شد که اشتغال بانوان در بیرون از منزل هیچ آسیبی به بنیان خانواده وارد نمی‌کند و در ادامه اظهار داشت: امروز از مهمترین مطالبات زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیل کرده اشتغال است.

مولاوردی درخصوص اشتغال پایدار زنان، بیان داشت: در کنار طرح پایلوت که در شهرری انجام گرفت سیاست اجرایی اشتغال پایدار زنان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار داده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه وضعیت زنان شاغل در بخش‌های خصوصی و غیر رسمی نگران کننده است، گفت: نقش مراکز کاریابی غیردولتی در اشتغال زنان نگران کننده و تاسف انگیز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز وزارت کار و رفاه اجتماعی در طرح کاج با برگزاری دوره‌های کارورزی در نظر دارد برای جوانان که بخش عظیم آن بانوان هستند اشتغال زایی داشته باشد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه تعادل جنسیتی در بازار کار به عنوان هدف و راهبرد در دولت دوازدهم مطرح شده است، گفت: این طرح در چهار سال آینده اجرایی می‌شود زیرا مشارکت زنان در پیشرفت و گسترش توسعه جامعه اثر گذار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اشتغال زایی زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار نقش دارد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در چهار سال آینده ما با زنانی روبرو خواهیم شد که فرآیند توانمندسازی را از آگاهی تا کنترل طی می‌کنند و این امر متضمن خانواده‌های سالم و جامعه‌ای سالم خواهد بود./813/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات