۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۴۰۷۱
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین:

بهره بری از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه به اندازه کافی نبوده است

مدیر حوزه‌ علمیه قزوین گفت: در بهره بردن از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) غفلت صورت گرفته و ما به اندازه کافی از این گنجینه‌های بزرگی که داریم بهره نبرده‌ایم.
حرم رضوی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره تاثیر حضور امام رضا(ع) و امامزادگان در ترویج معنویت گفت: تمام ائمه و امامزادگان و به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) منشا خیرات و برکات بودند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر حضرت معصومه(س) در قم ابراز داشت: وجود حوزه علمیه قم از برکات وجود مرقد حضرت معصومه(س) در آنجا است و ایشان بر قم و اهالی قم نظارت دارد و مردم در مشکلات معنوی و مادی خود به ایشان متوسل می‌شوند حتی این بانو از خق شفاعت برخوردار است.

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: نامیدن فاصله میان میلاد امام رضا(ع) و خواهرشان به عنوان دهه کرامت کاری کارشناسی شده و درست است، چرا که این خاندان دارای کرامت و برکات هستند.

وی درباره میزان بهره بری مسؤولان فرهنگی از ظرفیتهای حرم رضوی عنوان کرد: مسؤولان کشور می‌توانند با جهت دادن برنامه‌ریزیها و معرفی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و معرفی کردن ایشان به عنوان واسطه نزول برکات توکل مردم را افزایش دهندکه یکی از نتایج این کار کمک به تسهیل کار خود دولت است.

مدیر حوزه‌ علمیه قزوین در ادامه توضیح داد: وقتی دولت ارزش‌مدار و ولایت‌مدار بوده و به ائمه گرایش داشته باشد مردم نیز به چنین دولتی گرایش پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه بهره بردن از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) غفلت صورت گرفته ابراز داشت: در بهره بردن از این ظرفیتها غفلت صورت گرفته و ما به اندازه کافی از این گنجینه‌های بزرگی که داریم بهره نبرده‌ایم.

حجت الاسلام عباسی در پایان با اشاره به راه رسیدن به استحام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی گفت: روی آوردن به قرآن و عترت بهترین راه رسیدن به ثبات فرهنگی است؛ چرا که اصول ثابت برای زمانها و موقعیتهای مختلف در این منبع وجود دارد؛ بنابراین ما باید به این آموزه‌ها تمسک جوییم./955/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات