۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۱۴۰۶۵
آیت‌الله حیدری:

طلاب سیره بزرگان حوزه را الگوی زندگی خود قرار دهند

آیت‌الله حیدری با تأکید بر ضرورت الگوگیری طلاب از سیره آیت‌الله مشکینی گفت: طلاب حوزه علمیه باید الگوهای اخلاقی برجسته‌ای همانند آیت‌الله مشکینی را بشناسند و سیره عملی آنها را مطالعه کنند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یاد و خاطره آیت الله مشکینی را گرامی داشت و با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی ایشان گفت: شخصیت علمی و مبارزاتی ایشان زبانزد همگان است.

وی افزود: شخصیت اخلاقی و معنوی آیت الله مشکینی برای همه ملت به ویژه علما و حوزه ها شناخته شده است، ما هم افتخار عضویت در مجلس خبرگان را از زمان ریاست آیت الله مشکینی داریم و عظمت اخلاقی و معنوی ایشان را لمس کرده ایم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مرحوم آیت الله مشکینی انسانی مهذب و با تزکیه بود، اظهار داشت: نفس گرم و معنویت آیت الله مشکینی کم نظیر بود، ایشان از شاگردان مبرز حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی بود.

وی ادامه داد: آیت الله مشکینی در فقه، اصول، تفسیر، اخلاق و زمینه های تبحر بسیاری داشتند و از صفات بسیار ممتازی برخوردار بودند، باطن فوق العاده منور از ویژگی های مرحوم آیت الله مشکینی بود.

آیت الله حیدری با تأکید بر ضرورت الگوگیری طلاب از سیره آیت الله مشکینی ابراز داشت: طلاب حوزه علمیه باید الگوهای اخلاقی برجسته ای همانند آیتالله مشکینی را بشناسند و سیره عملی آنها را مطالعه کنند،طلاب باید همانند بزرگان به خوبی درس بخوانند و تهذیب نفس داشته باشند.

وی عنوان کرد: طلاب با الگوگیری از شخصیت های بزرگ می توانند به مقامات خوبی برسند، یکی از خصوصیات آیتالله مشکینی این بود که هر هفته برای طلاب جلسه اخلاق برگزار می کرد، علما و مسؤولان حوزه ها باید سیره منور آیتالله مشکینی را در زمینه طلپه پروری ادامه دهند تا شاهد تربیت طلابی در سطوح بالا باشیم./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات